5 maja we Wrocławiu w związku z otwarciem wydzielonego korytarza dla autobusów na Jagodno - uruchomiona zostanie też nowa siatka tras autobusowych. Jagodno zyska nowe bezpośrednie połączenia z ważnymi punktami w mieście, a mieszkańcy na kluczowych przystankach będą mieli autobus co ok. 2,5-3 minuty. Mieszkańcy Wojszyc i Ołtaszyna zyskają dodatkowy punkt docelowy w centrum miasta - na placu Dominikańskim, a mieszkańcy Psiego Pola, Nowego Dworu, Złotnik i Leśnicy - bezpośrednie połączenia z Jagodnem i południowymi osiedlami. Zyskają też kierowcy - bo po uruchomieniu jezdni zmieniona zostanie obecna organizacja ruchu - wyznaczony na jezdni buspas zostanie zlikwidowany.
4 kwietnia przedstawiciele Urzędu Miejskiego Wrocławia i MPK spotkali się z mieszkańcami w szkole przy ul. Asfaltowej. Opowiedzieli im o planowanych zmianach autobusowych po otwarciu trasy busowej na Jagodno. Następnie do 10 kwietnia urząd zbierał opinie mieszkańców do przedstawionych propozycji. – Otrzymaliśmy około 250 opinii. W odpowiedzi na te uwagi sprawdziliśmy w terenie, czy propozycje mieszkańców da się wprowadzić. Następnie skorygowaliśmy - za głosem pasażerów - te elementy, które możliwe były do korekty, pozostawiając najważniejsze założenia i uwzględniając techniczne i organizacyjne uwarunkowania, tzn. szerokości ulic, pojemność pętli czy dostępność taboru i obsługujących go pracowników MPK – informuje Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia.
W nowej siatce połączeń Jagodno zyska nowe bezpośrednie połączenia autobusowe z ważnymi punktami w mieście, a mieszkańcy na kluczowych przystankach będą mieli autobus co 2,5-3 minuty. Mieszkańcy Wojszyc i Ołtaszyna zyskają dodatkowy punkt docelowy na placu Dominikańskim, a mieszkańcy Psiego Pola, Nowego Dworu, Złotnik i Leśnicy – bezpośrednie połączenia z Jagodnem i południowymi osiedlami.
– Linia 110 pozostanie na obecnej trasie Rondo Iwiny - Galeria Dominikańska - zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców Jagodna i Iwin. Będzie obsługiwana taborem przegubowym co 15 min. Linia 149, którą pierwotnie planowaliśmy połączyć ze 110, pozostawimy bez zmian trasy i częstotliwości. Nadal będzie kursowała pomiędzy Kuźnikami a placem Grunwaldzkim – informuje dyrektor Kozłowska-Święconek.
Dla zapewnienia bezpośredniego połączenia Jagodna z zachodnią częścią miasta linia 148, która teraz łączy Leśnicę z Dworcem PKP - zostanie przedłużona z dworca do pętli Jagodno. Po przedłużeniu będzie obsługiwać dworzec od strony ul. Suchej i dalej, podobnie jak linia N, pojedzie wydzielonym korytarzem dla komunikacji zbiorowej.
Linia N, zgodnie z pierwotnym założeniem, zostanie przedłużona z ul. Petrusewicza do pętli Jagodno. To zapewni mieszkańcom Jagodna bezpośrednie połączenie z centrum, Kromera i Psim Polem, a mieszkańcom Psiego Pola połączenie z centrum i dalej z Jagodnem.
Na praktycznie całej przedłużonej trasie autobus pojedzie wydzielonym korytarzem przez ulice Suchą, Hubską i część Bardzkiej. A niedługo całą ulicą Bardzką. Wrocławskie Inwestycje w czasie wakacji zaczną budowę buspasa od Armii Krajowej do ul. Pięknej, w pobliżu kościoła Ducha Świętego. W miejscu torowiska będzie trasa autobusowo-tramwajową, co usprawni funkcjonowanie komunikacji miejskiej. N pojedzie z częstotliwością co 15 minut z porannym wzmocnieniem - co 7,5 min.
Linie 112 i 113 zgodnie z pierwotnym założeniem - zostaną wydłużone od Dworca Głównego do Galerii Dominikańskiej. To korzystna zmiana dla Wojszyc i Ołtaszyna, bo zapewnia dodatkowe połączenie z węzłem przesiadkowym w centrum miasta.
Linia 310 zostanie wydłużona do ronda Iwiny. Przedłużenie tej linii w kierunku ul. Zwycięskiej planowane jest wraz z otwarciem zespołu szkolno-przedszkolnego na Zwycięskiej. Zmiany będą dotyczyć linii 145, która swój bieg zakończy na przystanku Vivaldiego, zamiast na Rondo Iwiny.