Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Trwa szczyt sezonu wakacyjnego. Aby turyści czuli się bezpiecznie, zwiedzając Wrocław, miasto przygotowało dla nich kampanię Legalna taksówka.

Kampania jest widoczna przy głównych bramach turystycznych miasta, m.in. na lotnisku.

- Naszym celem jest zwiększenie poczucia bezpieczeństwa wśród pasażerów taksówek. We Wrocławiu mamy 7500 taksówek, a naklejek wydaliśmy 3700. Co druga taksówka jest więc w naszym miejskim systemie łatwego sprawdzenia wiarygodności kierowcy i pojazdu. Z drugiej strony gościmy 6 mln turystów w ciągu roku, w tym 2 mln obcokrajowców. Chcemy, by także oni poznali nasz program Legalna Taksówka - mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Wrocław jest pierwszym miastem w Polsce, które na tak dużą skalę wypowiedziało wojnę nieuczciwym taksówkarzom, jednocześnie edukując pasażerów jak rozpoznać legalny i prawidłowo oznakowany pojazd. W mieście działa obecnie 7 568 licencjonowanych taksówek. Miasto rekomenduje korzystanie właśnie z tych pojazdów. Jak je zweryfikować? Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia przygotował internetową bazę, w której łatwo można to sprawdzić.

- Miasto stworzyło specjalne naklejki z kodem QR, które rozdaje taksówkarzom. Te umieszcza się na bocznej szybie od strony pasażera. Kod QR, po zeskanowaniu, przenosi użytkownika do wspomnianej bazy legalnych taksówek. Każdą taksówkę można weryfikować po tablicy rejestracyjnej lub numerze bocznym – tłumaczy Paulina Tyniec-Piszcz, pomysłodawczyni programu i dyrektor Wydziału Transportu w magistracie. Od połowy marca internetową bazę odwiedziło blisko 20 tysięcy użytkowników. To duży sukces kampanii prowadzonej przez miasto Wrocław.

Miasto wkroczyło w drugą fazę kampanii. Tym razem kieruje ją przede wszystkim do przyjezdnych. Tylko w ubiegłym roku Wrocław odwiedziło blisko 6 milionów turystów. - Niemal 2 miliony z nich przyjechało zza granicy. Dobre wspomnienia, które wywożą z naszego miasta, bazują również na poczuciu bezpieczeństwa - tłumaczy Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego.

Kampania „Legalna taksówka" jest widoczna wszędzie tam, gdzie tłumnie gromadzą się turyści. - Jesteśmy przy dwóch głównych bramach turystycznych do miasta, czyli na lotnisku i dworcu kolejowym, ale także w najpopularniejszych atrakcjach turystycznych, takich jak ZOO, Kolejkowo, Aquapark, Hala Stulecia czy Hydropolis - wymienia Aleksander Łoś, zastępca dyrektora Wydziału Transportu.

Warto przypomnieć, że miasto uruchomiło kampanię „Legalna taksówka" po serii kontroli policji w obszarze funkcjonowania taksówek. Część z nich wykazała nieprawidłowości: od wykroczeń po przestępstwa. Kampanie popiera środowisko tzw. tradycyjnych taksówkarzy.

Źródła: Wrocław