Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Już w grudniu w 10 placówkach startuje pilotaż prozdrowotnych projektów - od edukacji żywieniowej i profilaktyki próchnicy po bezpłatne badania wad postawy - przygotowanych w ramach kampanii #nabieraMYodwagi. Kampania jest jednym z elementów promocji zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej wśród najmłodszych oraz kolejnym przykładem współpracy miasta m.in. z Uniwersytetem Medycznym, który od roku prowadzi kampanię.

Startuje ważna prozdrowotna kampania

Statystyki pokazują, jak ważne są takie działania: w Polsce około 10% dzieci do 3. roku życia, a aż 30% przedszkolaków zmaga się z nadwagą lub otyłością. Dlatego Wrocław konsekwentnie rozwija programy promujące zdrowe nawyki i ruch, włączając w nie szkoły, rodziców, lekarzy i organizacje społeczne.

– We Wrocławiu zdrowie dzieci jest dla nas priorytetem. Działamy szeroko i systematycznie, bo widzimy, jak szybko najmłodsi reagują na mądre i angażujące inicjatywy. Kampania #nabieraMYodwagi to kolejny krok w tej pracy– mówi Jarosław Delewski, dyrektor Departamentu Edukacji UM Wrocławia. – Od lat stawiamy na wczesną edukację zdrowotną, rozwijanie dobrych nawyków i współpracę – ze szkołami, lekarzami, rodzicami, organizacjami społecznymi, a także z uczelniami wyższymi, takimi jak Uniwersytet Medyczny, AWF czy ASP, tworząc wspólne, innowacyjne projekty.

W ramach akcji we wrocławskich szkołach (klasy VI) i przedszkolach (grupy najstarsze) prowadzone będą zajęcia praktyczne, warsztaty, gry edukacyjne, rozmowy i badania przesiewowe.

– Kampania ma pomóc dzieciom i rodzicom lepiej dbać o zdrowie, wykształcić dobre nawyki oparte na wiedzy medycznej i pedagogicznej oraz łączyć pracę szkoły, domu i ekspertów, tak by każde dziecko miało wsparcie ze wszystkich stron – podkreśla prof. Marzena Dominiak, prorektor ds. Umiędzynarodowienia Uczelni, inicjatorka kampanii. – Mądra profilaktyka może skutecznie zapobiec poważnym problemom zdrowotnym w dorosłym życiu. Pilotaż kampanii #nabieraMYodwagi obejmie 10 zespołów szkolno-przedszkolnych i trzy programy, które angażują dzieci, rodziców i nauczycieli:

· „Roślinny Market” Fundacji FitMIND – edukacja żywieniowa dla przedszkolaków i uczniów klas VI, pokazująca różnorodność i rolę produktów roślinnych.

· Program profilaktyki próchnicy dla pierwszoklasistów realizowany przez Fundację Smile Together.

· CONNECT 4 KIDS – bezpłatne badania przesiewowe aktywności fizycznej i wad postawy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Pierwsze zajęcia ruszą jeszcze w grudniu, kolejne tuż po zimowych feriach. – Realizujemy wiele działań i projektów prozdrowotnych, dlatego cieszę się, że dołączamy także do kampanii #NabieraMYodwagi – mówi Edyta Krajewska, dyrektorka ZSP nr 21. – Dzieci bardzo angażują się w zajęcia łączące zabawę, sensorykę i praktyczne działanie. Zdobyta wiedza przenosi się do domu, uruchamiając zmiany również u rodziców. Takie projekty wspierają rozwój społeczny dzieci, zwiększają ich poczucie sprawczości i dają szkołom narzędzia do długofalowej pracy.

Partnerami projektu są: Fundacja FitMind, Fundacja Smile Together, Fundacji Connect4Kids oraz Akademia Wychowania Fizycznego i Akademia Sztuk Pięknych.

Źródła: Urząd Miasta Wrocław