Inwestycja zapewni poprawę komfortu ruchu pieszego, w szczególności osób z niepełnosprawnościami oraz o szczególnych potrzebach, turystów, studentów, a także mieszkańców osiedla Przedmieście Oławskie. Alejka wyłączona z ruchu kołowego znajduje się pomiędzy muzeum wody Hydropolis i siedzibą biura obsługi klienta MPWiK a budynkami Politechniki Wrocławskiej - Geocentrum. U zbiegu ulic Szybkiej i Na Grobli znajduje się również siedziba Straży Miejskiej Wrocławia.
W ramach inwestycji powstanie trasa pieszo-rowerowa o długości 100 metrów i szerokości 3,0 m z nawierzchnią żywiczno-mineralna przyjazną rosnącej na całym odcinku zieleni.
– Zakres prac przewiduje również stworzenie połączenia z ciągiem pieszo-rowerowym na terenie Politechniki Wrocławskiej, co wymagać będzie dostosowania wysokościowego istniejącej studni kanalizacyjnej oraz skrócenia balustrady kładki – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. – Na całym odcinku pomiędzy kładką, a ul. Na Grobli powstanie również oświetlenie (5 latarni). Na wysokości wejścia do biura obsługi klienta MPWiK alejkę przecinają pozostałości torów kolejki wąskotorowej, które zgodnie z decyzją służb konserwatorskich zostaną zachowane jako zabytek techniki.
Prace powinny zakończyć się wiosną tego roku. Koszt inwestycji to ponad 800 tys. zł.