Wrocławski Rower Miejski działa nieprzerwanie od 2011 roku. Przez 13 lat był sukcesywnie rozwijany.
- Obecnie Wrocław może się pochwalić drugim co do wielkości (po Warszawie) systemem rowerów miejskich w Polsce. I w przeciwieństwie do wielu polskich miast, my tę ofertę rozwijamy. Pierwsze stacje pojawiły się w aglomeracji, poza Wrocławiem. W przetargu, który ogłosimy w tym roku, będziemy wymagać od operatora budowy stacji także w gminach okalających Wrocław – opowiada Monika Kozłowska-Święconek, dyr. Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia.
Na razie jednak w sezonie wiosenno-letnim do dyspozycji wrocławian będzie 2300 rowerów standardowych, 100 rowerów elektrycznych i 34 rowery niestandardowe, wśród nich cargo, handbike czy tandemy.
Rower we Wrocławiu już dawno przestał być tylko sezonowym środkiem transportu. Od 2019 roku te miejskie można wypożyczać przez cały rok. - Od grudnia do końca lutego rowery miejskie były wypożyczane we Wrocławiu ponad 130 tys. razy. Użytkownicy w tym okresie korzystali z nich w sumie przez 2 810 880 minut, co jest odpowiednikiem ponad 5 lat - mówi Urszula Jagielnicka, prywatnie całoroczna rowerzystka, a zawodowo pracowniczka Biura Zrównoważonej Mobilności.
By korzystać z rowerów miejskich, należy zarejestrować się w systemie Wrocławskiego Roweru Miejskiego, wprowadzić opłatę (10 zł) i pobrać bezpłatną aplikację mobilną WRM. Wypożyczając rower standardowy przez pierwsze 20 minut jedziemy za darmo. Opłata za kolejne 40 minut to 3 zł, a druga i każda kolejna rozpoczęta godzina to opłata 6 zł/h. Za pozostawienie roweru poza stacją naliczana jest opłata dodatkowa (5 zł). Natomiast odprowadzenie tak pozostawionego roweru na stację to 3 zł na konto użytkownika. Dokładny cennik na: www.wroclawskirower.pl.