Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta rozstrzygnął właśnie przetarg na te zadania. Do programu zostały wytypowane 22 odcinki ulic, realizację prac zaplanowano z podziałem na 6 zadań. Wśród wskazanych ulic znalazły się odcinki następujących ulic: Karkonoskiej, Hallera, Kamiennej, Ślężnej, Gazowej, Pilczyckiej, Legnickiej, Rakietowej, Królewskiej, Litewskiej, Sołtysowickiej, Kołłątaja, Centralnej, Królewieckiej i Żmigrodzkiej. Najwięcej (ponad 4,5 mln zł) miasto zapłaci za remont nawierzchni na al. Karkonoskiej i al. Hallera. To jedne z głównych ulic Wrocławia przenoszące bardzo duży ruch aut.
– Powracamy do programu szybkich remontów nawierzchni, ponieważ to efektywne rozwiązanie dla kierowców. Utrudnienia trwają bardzo krótko tylko podczas frezowania i układania nowych warstw. Ruch kołowy wraca natychmiast po ostygnięciu masy bitumicznej. Uzyskujemy od razu poprawę komfortu jazdy. Równą i szczelną nawierzchnię odporną na pozimowe uszkodzenia przez długie lata – komentuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Do wymiany nawierzchni wytypowano blisko 12 kilometrów dróg. Równolegle, tak jak co roku z rozpoczęciem sezonu wiosennego, zaplanowano łatanie pozimowych ubytków. Do szybkich remontów wytypowano odcinki 15 ulic o spękanej i odkształconej nawierzchni, ale wciąż dobrej nośności i podbudowie. W zależności od głębokości uszkodzeń jezdni wymiana obejmie warstwę grubości od 5 do 10 cm. Powierzchnia zaplanowanych do remontu odcinków wynosi 86,5 tys. mkw. Frezowanie i układanie nowej masy bitumicznej spowoduje krótkotrwałe utrudnienia w postaci wyłączania jednego pasa lub połówkowych zajęć, bez konieczności wprowadzania objazdów. Prace będą realizowane głównie w porze wieczornej oraz weekendy.
W technologii szybkich remontów ZDiUM naprawiał w poprzednich latach pl. Społeczny, fragmenty ul. Oławskiej, Piłsudskiego i Chińskiej oraz al. Hallera. Utrudnienia nie trwały długo, za to wrocławscy kierowcy mogli szybko odczuć pozytywne efekty. Istotną zaletą takich remontów jest ich skuteczność, ponieważ na nowych nawierzchniach nie tworzą się pozimowe ubytki, są szczelne, więc nie grożą im ani wilgoć, ani niskie temperatury.
Tutaj kierowcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami w ruchu
Zadanie nr 1 - 5 odcinków:
a) ul. Ślężna, od ul. Kamiennej do al. Wiśniowej (jezdnia do ul. Wyścigowej);
b) ul. Kamienna, od ul. Borowskiej do ul. Ślężnej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
c) ul. Kamienna, od ul. Ślężnej do ul. Komandorskiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
d) ul. Kamienna, od ul. Komandorskiej do ul. Drukarskiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
e) ul. Gazowa, od wiaduktu do pętli;
Zadanie nr 2 - 5 odcinków:
a) al. Hallera, od nr 176 do ul. Odkrywców (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
b) al. Hallera, od ul. Mieleckiej do ul. Gajowickiej (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
c) al. Hallera, od ul. Gajowickiej do ul. Powstańców Śląskich (jezdnia do ul. Powstańców Śląskich);
d) al. Karkonoska, od ul. Zwycięskiej do ul. Wyścigowej (jezdnia do centrum);
e) al. Karkonoska, od ul. Wyścigowej do wjazdu na cmentarz (jezdnia do centrum);
Zadanie nr 3 - 4 odcinki:
a) ul. Pilczycka, od ul. Tkackiej do ul. Kozanowskiej;
b) ul. Pilczycka, od ul. Mącznej do ul. Koszykarskiej;
c) ul. Legnicka, od wyjazdu z Magnolia Park do ul. Zachodniej (jezdnia do centrum);
d) ul. Rakietowa, od nr 33 do zabudowań na wysokości nr 25-27,
Zadanie nr 4 - 2 odcinki:
a) ul. Sołtysowicka, od ul. Przejazdowej do ul. Redyckiej;
b) ul. Królewiecka, od AOW do ul. Maślickiej;
Zadanie nr 5 - 2 odcinki:
a) ul. Litewska, od ul. Gorlickiej do ul. Żmudzkiej;
b) ul. Królewska, od ul. Zatorskiej do ul. Wilanowskiej.
Zadanie nr 6 - 4 odcinki:
a) ul. Kołłątaja, od ul. Rejtana do ul. Podwale (jezdnia do pl. Dominikańskiego),
b) ul. Kołłątaja, od ul. Podwale do ul. Kościuszki (jezdnia do Dworca Głównego),
c) ul. Centralna, od. ul. Semaforowej do ul. Tatarskiej,
d) ul. Żmigrodzka, od ul. Kamieńskiego do przejazdu kolejowego (kierunek Poświętne).