Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Największa przygoda tej dekady. Niezapomniane wrażenia i emocje rodem z „Kodu da Vinci” oraz „Indiany Jonesa”. A wszystko owiane legendą o tajemniczym sarkofagu Piotra Włostowica i ukrytym w nim skarbie.

W zeszłym roku Wrocław odwiedziło 5,8 mln turystów. Miasto, znając swoją wartość i atuty, walczy jednak o kolejnych przyjezdnych.

Gdzie można tego doświadczyć? Oczywiście we Wrocławiu! Stolica Dolnego Śląska ogłosiła właśnie w Warszawie start najnowszej kampanii turystycznej „Wrocław Miasto Przygody”. To projekt, który ma jeszcze mocniej zachęcić i przyciągnąć turystów do „Miasta stu mostów”. Dokładnie przygotowana kampania pozwoli odwiedzającym Wrocław krok po kroku odkryć uroki tego wyjątkowego miejsca.

– 5,8 mln turystów odwiedziło Wrocław w 2022 roku. Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. Nie chcemy jednak na tym poprzestać. Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody” liczymy, że kolejni odwiedzający poczują ten niepowtarzalny klimat, atmosferę i życie tętniące od rana do wieczora. Z pewnością Wrocław to niekończąca się przygoda! – podkreśla Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.

Jedną z wizytówek Wrocławia jest Afrykarium w ZOO, które w latach 2019-2022 odwiedziło blisko 5,5 mln turystów. O dużej atrakcyjności tego kierunku turystycznego świadczą również wyniki Wrocławskiego Portu Lotniczego. Łączna liczba pasażerów przylatujących w 2022 roku wyniosła ok. 1,3 mln. W zeszłym roku uruchomiono także kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Porto, a cały ruch (przylatujący i wylatujący) osiągnął liczbę niemal 3 mln. To 100 procent więcej niż w 2021. Z kolei wrocławski Aquapark odwiedziło w zeszłym 2 mln klientów.

Kampanię „Wrocław Miastem Przygody” zainicjował spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym gwiazda kina i teatru – Daniel Olbrychski. Podczas filmu przenosimy się w najpopularniejsze miejsca w mieście – do Hali Stulecia, Narodowego Forum Muzyki, na bulwar Dunikowskiego, do Rynku. W ramach kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą filmów i grafik w kampanii outdoorowej, sieciach kinowych oraz w przestrzeni internetowej.

Dlaczego to właśnie stolicę Dolnego Śląska powinno się wpisać w swój kalendarz wakacyjnych wyjazdów? – Wrocław to przepiękne wspomnienia od blisko 60 lat. To przyjaźnie, praca, ale też coraz większy zachwyt nad miastem, które tak się przez lata zmieniło. Na plus! – podkreśla Daniel Olbrychski.

Marek Krajewski, autor bestsellerowych powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, również podkreśla wyjątkowość miasta: - Jako autor powieści z Wrocławiem w roli głównej wiem, że to miasto ma wiele do zaoferowania zarówno pod względem historii, jak i przygody. Ta kampania ukazuje pełnię doświadczeń, jakie czekają na każdego, kto odwiedzi Wrocław. Warto dać się porwać tej przygodzie i poznać miasto z zupełnie nowej perspektywy.

Kampania turystyczna prowadzona będzie od maja do września. Zatem cała naprzód ku nowej przygodzie. Do zobaczenia we Wrocławiu!

Źródła: Wrocław