Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

98 wrocławskich szkół i ponad 3 tysiące uczniów, którzy rozwiązali ponad 82 576 praktycznych zadań programistycznych i bazodanowych – zakończyła się VI Edycja Projektu WROCŁAW KODUJE 2.0.

koduje

WROCŁAW KODUJE 2.0 to projekt, który trwa nieprzerwanie od 2016 r. i jest jednym z kilku najstarszych i największych na świecie miejskich programów rozwoju kompetencji programistycznych wśród uczniów szkół średnich i podstawowych.

– Dzięki projektowi uczniowie używają języków programowania do rozwiązywania problemów, co pozwala im zidentyfikować własne zdolności i zainteresowania oraz przygotować do kontynuowania nauki w sprofilowanych klasach szkół średnich i na kierunkach informatycznych uczelni - Radosław Błasiak z Fundacji „Liga Niezwykłych Umysłów”.

Do projektu przystępuje coraz więcej szkół i uczniów, którzy rozwiązują coraz więcej zadań programistycznych. Ostatni rok był po tym względem rekordowy - uczniowie wrocławskich szkół rozwiązali ponad 100 tysięcy praktycznych zadań wymagających napisania programów bądź poleceń do baz danych. Projekt trwa już sześć lat i prowadzony jest przez Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu oraz Fundację „Liga Niezwykłych Umysłów”.

– To wzorcowy przykład wykorzystania współczesnych technologii w obszarze edukacji realizowanych przez Miasto Wrocław, jednostki edukacyjne oraz Fundację. Efektem kilkuletniej pracy jest przeszkolenie setek uczniów wrocławskich szkół – mówi Tymoteusz Przybylski, Dyrektor Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu.

„Misja: zaprogramuj Wrocław”

Jednym z elementów VI Edycji WROCŁAW KODUJE 2.0 był konkurs skierowany do młodzieży pn. MISJA: ZAPROGRAMUJ WROCŁAW”. Jego założeniem było napisanie misji programistycznej o Wrocławiu wraz fabułą i grafiką.

Celem zadania było stworzenie gry edukacyjnej - misji o Wrocławiu. W projekcie należało odwołać się do prawdziwych wydarzeń kulturalnych, historycznych, sportowych i innych, do znanych postaci, osobistości lub zabytków czy miejsc i okoliczności. Gry mogły być przygotowane zarówno w konwencji detektywistycznej, fantasy, kryminalnej czy przygodowej.

– Z roku na rok widzimy coraz większe zainteresowanie wrocławskiej młodzieży programowaniem, widzimy ich zaangażowanie w projekty i chęć rozwoju właśnie w tej dziedzinie. Aby być częścią dynamicznego rozwoju technologii trzeba mieć umiejętności wykraczające poza wiedzę wyniesioną ze szkolnych lekcji i dzięki takim projektom jest to możliwe – mówi Magda Kroma z Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Młodzież miała za zadanie przygotować fabułę gry, zagadki logiczne, zadania programistyczne, grafikę oraz krótki opis. Gry dostępne będą w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

Nagrodę główną za misję pt. "KrasCon" otrzymał zespół z LO VII. Dodatkowo wyróżnienia otrzymały: dwa zespoły z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Wrocławskiej za misje pn. „Podziemia Wrocławia" oraz "Wszystkie mosty przechodzą przez Wrocław". Trzecie wyróżnienie trafiło do zespołu z Liceum Ogólnokształcącego nr X, za misję pn. „Doktor metal".

Już dziś wygrana misja będzie dostępna na portalu wrocław.pl, gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł samodzielnie „zmierzyć” się z grą.

Uczniowie pracują na platformie Ligi Niezwykłych Umysłów wykorzystując umiejętności programistyczne nabyte podczas kursów Wrocław koduje 2.0.

Źródła: Wojciech Koerber