To bardzo ważna inwestycja infrastrukturalna, która pozwoli zapewnić wygodniejszy ruch w kierunku Swojczyc, Strachocina czy Wojnowa, jak i z tych osiedli w kierunku centrum czy Sępolna. Budowa tych mostów to tak naprawdę pierwszy krok w kierunku wielkich zmian w tej części miasta. Na mostach oraz międzywalu jest ułożone już torowisko tramwajowe, którym w niedalekiej ma pojechać tramwaj.
Mosty powstały w ciągu drogi wojewódzkiej 455. W sumie mają 186 metrów długości i ponad 27 metrów szerokości. Dłuższy jest ten nad kanałem przeciwpowodziowym. Jego konstrukcja jest zbudowana z 650 ton stali i ponad 13 tys. ton betonu, na most nad kanałem żeglugowym wykorzystano do budowy ponad 6,5 tys. ton betonu i 265 ton stali.
W sumie w ramach tego zadania przebudowane zostanie ponad 800 metrów układu drogowego w tym cztery skrzyżowania ul. Mickiewicza z ul. Monte Cassino, ulicy Swojczyckiej z Monopolową, Marco Polo i Mydlaną. W najbliższych tygodniach wykonawca będzie kończył infrastrukturę, drogową, rowerową, chodnikową zarówno od strony Swojczyc jak i Sępolna. Nośność mostów to 40 ton. Dotychczasowe stare mosty Chrobrego miały nośność tylko 15 ton. Zwiększenie nośności przepraw może pozwolić MPK na wykorzystanie większych autobusów do obsługi komunikacyjnej Swojczyc czy Wojnowa.