Zakres prac obejmował między innymi wymianę uszkodzonych elementów stalowych jazu wraz z naprawą elementów mocowania kozłów do podłoża, ale także odtworzenie konstrukcji stalowej jazu. Odnowiono też plac składowy na iglice. Ponadto przy okazji prowadzenia robót zmodernizowano sieć pomiarową jazu.
To jeden z najstarszych obiektów hydrotechnicznych w stolicy Dolnego Śląska. Ostatni na Odrze tak zwany jaz kozłowo-iglicowy, wybudowany na rzece jeszcze w latach 1892-97 w celu zapewnienia właściwych warunków nawigacyjnych na kanale miejskim dla dynamicznie rozwijającej się żeglugi towarowej, pomijającej śródmiejski węzeł wodny we Wrocławiu. Obecnie szlak ten chętnie wykorzystywany jest do żeglugi turystycznej.
Zamknięcie jazu stanowią stalowe kozły zamontowane w podłożu jazu oraz drewniane iglice. Po zakończeniu sezonu nawigacyjnego, czyli późną jesienią, jaz jest kładziony. Pozwala to na przeprowadzenie niezbędnych przeglądów, doraźnych napraw oraz zapobiega tworzeniu się niebezpiecznych zatorów lodowych. Ten obiekt obsługiwany jest ręcznie, dlatego też wyposażono go w kładkę komunikacyjną dla pracowników, aby można z niego operować iglicami. Prace prze remoncie sfinansowano ze środków Wód Polskich.