– Przy ul. Pomorskiej w pobliżu skrzyżowania z ul. Dubois przygotowaliśmy fragment drogi dla rowerów z betonu jamistego, czyli wodno-przepuszczalnego. To nowe rozwiązanie zastosowane już m.in. w Krakowie. Beton taki pozwala wodzie przesiąkać przez jego pory i wpadać do gruntu w miejscu opadu. Zastosowanie może być korzystne przy drzewach czy krzewach. Obecnie stosujemy w takich miejscach nawierzchnie z warstw żywicznych lub mineralnych – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Warstwa betonu jamistego jest grubsza, a dzięki czemu może być bardziej nośna. O tym czy zostanie zastosowana na przebudowie ul. Pomorskiej i pl. Staszica zdecydują przedstawiciele jednostek miejskich. Podczas tej inwestycji wybudowanych zostanie blisko 1,8 km dróg dla rowerów. Długa trasa powstanie m.in. przy parku Staszica i tam mógłby zostać zastosowany nowy rodzaj nawierzchni wodno-przepuszcalnej.