Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Wrocławskie COM-y stają się coraz bardziej dostosowane do dzisiejszych potrzeb mieszkańców. W mieście już od dłuższego czasu działa punkt Urzędu Miejskiego w centrum handlowym Magnolia Park, a stałe placówki są cały czas rozwijane. Spore zmiany zaszły w budynku przy ulicy Zapolskiej 4, gdzie zakończyła się trwająca osiem miesięcy modernizacja.

W Centrum Obsługi Mieszkańca przy ul. Zapolskiej zrobiło się nowocześnie.

Nowe stanowiska dla klientów, elektroniczny system kolejkowy z zapowiedziami głosowymi, ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami czy nowoczesna, klimatyzowana poczekalnia to tylko kilka zmian, jakie zaszły w tym popularnym (i najstarszym) Centrum Obsługi Mieszkańca, czynnym w godz. 8-15.15. Dla poprawy bezpieczeństwa, punkt został też wyposażony w system przeciwpożarowy, monitoring oraz system sygnalizacji włamania i napadu.

Prace remontowe przeprowadzono w ten sposób, by załatwienie formalności ułatwić wszystkim klientom. Efektem są też zainstalowane plany tyflograficzne, zawierające schematy dotykowe dla osób niedowidzących. Dodatkowo petenci z ograniczoną mobilnością zyskali elementy ułatwiające orientację i poruszanie się w strefie ogólnodostępnej. To m.in. kierunkowe ścieżki oraz pola uwagi w posadzce. Z tą samą myślą przebudowano sanitariaty, z których może skorzystać każdy klient, bez względu na ograniczenia ruchowe.

Sala obsługi składa się teraz z poczekalni na około pięćdziesięciu klientów, czternastu stanowisk bezpośredniej obsługi mieszkańca oraz stanowiska informacyjnego.

- To miejsca, gdzie mieszkańcy załatwiają swoje codzienne, formalne sprawy. Chcemy, aby zawsze odbywało się to sprawnie i w jak najlepszych warunkach. Właśnie dlatego ta modernizacja była dla nas tak istotna – podkreśla prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Zalety wykonanych prac zauważą też pracownicy UM, którzy skorzystają z wyremontowanych pomieszczeń m.in. do przechowywania tablic rejestracyjnych i sortowania dokumentów, archiwum oraz obsługi informatycznej.

Tylko w 2023 roku COM-y obsłużyły niemal 500 tys. klientów i wydały prawie 550 tys. dokumentów. W statystykach prym wiedzie placówka w Magnolia Park, gdzie załatwianie spraw urzędowych można łączyć z zakupami. To także Terenowy Punkt Paszportowy.

- Dzięki uruchomieniu tego punktu znacząco poprawiliśmy dostęp do usług urzędowych dla mieszkańców zachodniej części Wrocławia. Teraz analizujemy stworzenie jednego bądź dwóch podobnych COM-ów poza centrum miasta – zdradza Włodzimierz Patalas, sekretarz miasta i inicjator stworzenia COM-u poza siedzibami urzędu.

Źródła: Wrocław