Aleja Wielkiej Wyspy jest jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych ostatnich lat we Wrocławiu, która łączy południe miasta z jego północna częścią. W tym samym czasie, kiedy inżynierowie tworzyli AWW, wykonawca MPWiK budował w tej okolicy fragment nowego rurociągu. Nowy, kilkuset metrowy fragment kanalizacji przebiega dokładnie pod skrzyżowaniem wzdłuż ulicy Mickiewicza. W tym miejscu istnieje już rurociąg tłoczny, jednak jego historia sięga jeszcze czasów przedwojennych. MPWiK zdecydowało się na tę inwestycję już teraz, zapobiegając konieczności nagłego remontu wysłużonej sieci, czy budowaniu nowej po wybudowaniu AWW i tym samym ingerowaniu w stworzony układ komunikacyjny. Teraz nowy fragment rurociągu zostanie wpięty w istniejący układ kanalizacyjny. Tą siecią będą odbierane nieczystości ze wschodnich osiedli Wrocławia i sąsiedniej gminy.
MPWiK Wrocław chce wykorzystać początek wakacji i zmniejszony ruchu w mieście, by wpiąć rurociąg do sieci kanalizacyjnej.
Nowy, kilkusetmetrowy fragment kanalizacji przebiega dokładnie pod skrzyżowaniem wzdłuż ulicy Mickiewicza. W tym miejscu istnieje już rurociąg tłoczny, jednak jego historia sięga jeszcze czasów przedwojennych. MPWiK Wrocław zdecydowało się na tę inwestycję już teraz, zapobiegając konieczności nagłego remontu wysłużonej sieci, czy budowaniu nowej tuż po wybudowaniu Alei Wielkiej Wyspy i tym samym ingerowaniu w stworzony układ komunikacyjny. Teraz nowy fragment rurociągu zostanie wpięty w istniejący układ kanalizacyjny. Tą siecią będą odbierane nieczystości ze wschodnich osiedli Wrocławia i z sąsiedniej gminy.
– Prace można prowadzić tylko w przypadku bezdeszczowej pogody, dlatego ostateczna decyzja o rozpoczęciu robót mogła zapaść na 24 godziny przed wskazanym terminem, w momencie uzyskania jak najbardziej prawdopodobnych prognoz pogody. W przypadku opadów, prace zostaną przesunięte na kolejny możliwy termin – mówi Przemysław Gałecki, wiceprezes MPWiK Wrocław.
W okresie 6-9 lipca 2024 r. nowy rurociąg zostanie wpięty do sieci z jednej strony. Prace będą prowadzone po zachodniej stronie skrzyżowania, u wlotu ulicy Mickiewicza. Ich technologia oraz zakres wymuszają dla tej części zadania zamknięcie wyłącznie wlotu ul. Mickiewicza do skrzyżowania z AWW i Paderewskiego.
Tymczasowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona o północy z piątku (5 lipca) na sobotę (6 lipca). Wjazd na skrzyżowanie ulic Mickiewicza, Paderewskiego i AWW będzie niemożliwy z ul. Mickiewicza od strony centrum miasta. Podobnie będzie ze zjazdem ze skrzyżowania w ul. Mickiewicza w kierunku centrum. Objazd zostanie poprowadzony od skrzyżowania: Aleją Wielkiej Wyspy, ulicą Wróblewskiego, Wajdy, do mostu Zwierzynieckiego.
Na czas prac zmianie ulegnie także trasa linii autobusowej 115: pl. Grunwaldzki – rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie – Most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – Olszewskiego – AWW – Mickiewicza – Mosty Chrobrego – Swojczycka – rondo Nad Czarną Wodą – Strachocińska – rondo ks. Popiełuszki – Wojnów (pętla)
Wojnów (pętla) – rondo ks. Popiełuszki – Strachocińska – rondo Nad Czarną Wodą – Swojczycka – Mosty Chrobrego – Mickiewicza – AWW – Olszewskiego – Wróblewskiego – Wajdy – Most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – rondo Reagana (peron 1) – Skłodowskiej-Curie – Reja (nawrót na skrzyżowaniu ulicy Skłodowskiej-Curie i Polaka)
Docelowa organizacja ruchu zostanie przywrócona we wtorek, 9 lipca przed południem. „Wpinka” rurociągu z drugiej strony planowana jest na późniejszy okres wakacji i nie będzie wymagać całkowitego zamknięcia trasy.