W piątek, 10 czerwca, placówka usytuowana na pierwszym piętrze Magnolia Park (wejście od strony ul. Legnickiej, 1. piętro, ruchome schody) przyjmowała już pierwszych klientów. Liczy ona sobie 883 m kw. powierzchni, 31 stanowisk obsługi i ma dogodne dla mieszkańców godziny otwarcia. Od poniedziałku do piątku przyjmuje w godz. 9-18, natomiast w soboty między godz. 9 a 16.
Szacunkowo z usług nowego Centrum Obsługi Mieszkańca będzie korzystało rocznie około 120 tys. mieszkańców, którym wydanych zostanie około 25 tys. dowodów osobistych i 30 tys. dowodów rejestracyjnych. Obsłużonych zostanie też około 25 tys. spraw meldunkowych.
- Tak dużego centrum obsługi nie ma w żadnym innym polskim mieście. Teraz wrocławianie mogą załatwiać sprawy urzędowe przy okazji zakupów. Nowoczesny punkt wraz z systemem kolejkowym i pracującymi sobotami to projekt, który usprawni zarówno prace urzędu, jak i pozwoli mieszkańcom tej części miasta na załatwienie spraw urzędowych bez konieczności wizyty w centrum – mówił podczas oficjalnego otwarcia COM-u Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Lokalizacja COM-u w galerii handlowej nie została wybrana przypadkowo, ponieważ ze względu na jej usytuowanie w zachodniej części Wrocławia. z dobrym dojazdem i bezpłatnym parkingiem, umożliwi mieszkańcom tego gęsto zamieszkałego terenu szybkie i sprawne załatwienie formalności w oferowanym przez Urząd zakresie. Zatem nie trzeba już tracić czasu, ani pieniędzy, na poszukiwania miejsc parkingowych w ściślejszym centrum miasta.
29 stanowisk przeznaczonych jest do obsługi spraw obywatelskich i komunikacyjnych, takich jak: rejestracja pojazdów, wydawanie praw jazdy, dowodów osobistych i załatwianie spraw meldunkowych. Dwa stanowiska zajmować się będą przyjmowaniem wniosków i wydawaniem paszportów, przy czym trwa jeszcze ustalanie zakresu ich pracy z uwagi na to, że postępowania paszportowe prowadzone są przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki. O ich uruchomieniu będziemy jeszcze informować.
- Mieszkańcy Wrocławia mogą już łączyć komfortowe i wygodne zakupy w Magnolia Park z załatwianiem spraw urzędowych. Tak szeroka oferta COM-u to pionierski projekt w galeriach handlowych w Polsce. Czujemy się niezwykle wyróżnieni przez Urząd Miasta Wrocławia, że placówka powstała właśnie w naszym centrum handlowym – podkreślała Joanna Sawośko-Duda z Multi Poland, dyrektor Magnolia Park.
- Cieszę się, że zgodnie z zapowiedziami z początku roku projekt oddajemy w zapowiadanym terminie. Pracujące soboty, które praktykujemy w naszych COM-ach, będą w Magnolia Park dodatkowym atutem tego miejsca – nie krył zadowolenia Włodzimierz Patalas, sekretarz miasta.
Przypomnijmy, że COM przy ul. Legnickiej jest szóstym działającym w mieście. Pozostałe to: COM I przy ul. G. Zapolskiej 4 – czynny w godz. 8.00 –17.15; COM II przy pl. Nowy Targ 1-8 – czynny w godz. 8.00 –17.15; COM III przy ul. W. Bogusławskiego 8, 10 – czynny w godz. 8.00 –17.15; COM IV przy al. M. Kromera 44 – czynny w godz. 8.00 –15.15; COM V przy ul. Hubskiej 8-16 – czynny w godz. 8.00 –15.15. Poza tym klientów przyjmuje też w innych sprawach Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej 41 – czynne w godz. 8.00 –17.15 oraz stanowiska COP przy ul. G. Zapolskiej 4 w sali nr 4 (wejście od ul. W. Bogusławskiego 8, 10) - w godz. 8.00-15.15. Gdy natomiast chcemy zmienić swoje życie… na lepsze, przynajmniej w początkowej fazie, odwiedzamy USC przy ul. P. Włodkowica 20 – czynne w godz. 8.00 –15.15. WoK
600 tysięcy rocznie
Wydział Spraw Obywatelskich obsługuje w ciągu roku około 600 tysięcy klientów, w tym m.in.:
· wydając około 80 tys. dowodów osobistych,
· dokonując 80 tys. zameldowań i wymeldowań,
· wydając 100 tys. pozwoleń czasowych,
· wydając 100 tys. dowodów rejestracyjnych,
· wydając około 15 tys. praw jazdy
· ponad 100 tys. innych zaświadczeń i informacji.