Współpraca gmin przy organizacji transportu publicznego ma głęboki sens. Im taka forma podróży będzie atrakcyjniejsza, tym więcej osób z niej skorzysta, a tym samym korki będą mniejsze, a powietrze czystsze.
W ramach pilotażu system obejmie gminę Czernica – na linii 920 oraz gminę Kąty Wrocławskie na liniach 907, 909, 927, 933, 947 i 967. To pierwszy krok do wspólnego systemu biletowego w Aglomeracji Wrocławskiej.
Co te zmiany oznaczają dla pasażerów? - Przede wszystkim to, że na liniach objętych pilotażem nie kupimy już biletu u kierowcy, natomiast we wszystkich kanałach dystrybucji Urbancard, także w kasowniku – wyjaśnia dyrektor Wydziału Transportu UM Wrocławia, Paulina Tyniec-Piszcz.
Od 1 grudnia bilet będzie można kupić w autobusie za pomocą karty kredytowej z funkcją płatności zbliżeniowej i Elektronicznej Portmonetki na Urbancard EP oraz przy użyciu aplikacji mobilnej (bilet jednorazowy kupisz dopiero po wprowadzeniu numeru bocznego pojazdu). Wszystkie rodzaje biletów będzie można nabyć w 160 automatach rozmieszczonych na terenie Wrocławia, w około 200 punktach należących do sieci sprzedaży Mennicy Polskiej S.A. oraz przy użyciu aplikacji w telefonie (Urbancard, SkyCash, mPay, Jakdojade, Mobil Solid Solution) i na stronie WWW.
W gminach objętych pilotażem bilety będą dostępne w nowych punktach dystrybucji: Czernica - ul. Wojska Polskiego 8a (poczta), Kamieniec Wrocławski - ul. Kolejowa 6 (poczta), Kąty Wrocławskie - ul. 1 maja 20 (poczta), Smolec - ul. Dworcowa 2 (poczta).
Ceny biletów nie zmieniają się, a trasy autobusów zostają takie same. Wniosek o wyrobienie karty składamy m.in. na www.urbancard.pl, w Urzędzie Miasta i Gminy Kąty Wr. oraz w Urzędzie Gminy Czernica.wro