Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Jeszcze w tym roku będzie ogłoszony przetarg na opracowanie koncepcji i projektu rozbudowy ul. gen. Grota-Roweckiego. To ważna inwestycja drogowa na południu miasta. Rozbudowa ul. Grota-Roweckiego, wraz z budową buspasa oraz kompleksową modernizacją infrastruktury, ma usprawnić dojazd z Ołtaszyna i Wojszyc do centrum oraz poprawić ruch komunikacji zbiorowej.

Ulica Grota Roweckiego ma być rozbudowana. Jeszcze przed świętami Wrocławskie Inwestycje ogłoszą przetarg na dokumentację projektową

Zadanie obejmuje zarówno przygotowanie dokumentacji koncepcyjnej, jak i pełnej dokumentacji budowlanej dla pierwszego etapu prac. Zlecone będzie opracowanie: dwóch wariantów koncepcji programowo-przestrzennej dla odcinka ok. 3 km - od nowo projektowanej pętli „Borowska Szpital” do ronda na Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, a także pełnej dokumentacji projektowej dla odcinka około 1,5 km - od pętli „Borowska Szpital” do skrzyżowania z ul. Iwaszkiewicza, wraz z uzyskaniem wszystkich opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych, w tym ZRID. Koncepcje przewidują różne rozwiązania, jednak obie zakładają budowę buspasów i dostosowanie ulicy do ruchu pieszych oraz rowerzystów.

Wariant 1 zakłada: dwukierunkową jezdnię z buspasami po obu stronach, przystanki zlokalizowane na buspasach, dwukierunkową drogę dla rowerów oraz chodnik po stronie wschodniej, ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej, poszerzenie wiaduktu kolejowego na Towarowej Obwodnicy Wrocławia.

Wariant 2 przewiduje: dwukierunkową jezdnię z buspasem tylko w kierunku centrum, ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej, chodnik i dwukierunkową drogę dla rowerów po stronie wschodniej, możliwość utrzymania istniejących miejsc postojowych po stronie zachodniej, również poszerzenie wiaduktu kolejowego.

W obu wariantach zaplanowano budowę pętli autobusowej w rejonie ul. Kryształowej (teren gminy Siechnice), wraz z parkingiem Park&Ride, parkingiem rowerowym, zapleczem socjalnym dla MPK oraz nową zielenią.

Po wybraniu koncepcji wykonawca ruszy z przygotowaniem projektu. Na pierwszym etapie - od pętli „Borowska Szpital” do ul. Iwaszkiewicza. Dokumentacja obejmie m.in.: budowę buspasa wg. wybranej koncepcji wraz z przebudową infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej oraz dowiązaniem do istniejącego układu w rejonie wiaduktu kolejowego i planowanej pętli „Borowska Szpital”. Wykonawca będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie dokumentacji koncepcyjnej i projektowej.

Z racji, że odcinek od ul. Kurpiów/Wspólna do ronda WOW wymaga uzyskania uchwał Rady Miejskiej Wrocławia, Rady Powiatu Wrocławskiego oraz Rady Miejskiej Siechnic, a także porozumień między samorządami, dlatego przetarg w pierwszej kolejności zostanie ogłoszony na część położoną w granicach Wrocławia. Po sfinalizowaniu porozumień zakres zamówienia zostanie rozszerzony prawem opcji.

Źródła: Wrocławskie Inwestycje