Zadanie obejmuje zarówno przygotowanie dokumentacji koncepcyjnej, jak i pełnej dokumentacji budowlanej dla pierwszego etapu prac. Zlecone będzie opracowanie: dwóch wariantów koncepcji programowo-przestrzennej dla odcinka ok. 3 km - od nowo projektowanej pętli „Borowska Szpital” do ronda na Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, a także pełnej dokumentacji projektowej dla odcinka około 1,5 km - od pętli „Borowska Szpital” do skrzyżowania z ul. Iwaszkiewicza, wraz z uzyskaniem wszystkich opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych, w tym ZRID. Koncepcje przewidują różne rozwiązania, jednak obie zakładają budowę buspasów i dostosowanie ulicy do ruchu pieszych oraz rowerzystów.
Wariant 1 zakłada: dwukierunkową jezdnię z buspasami po obu stronach, przystanki zlokalizowane na buspasach, dwukierunkową drogę dla rowerów oraz chodnik po stronie wschodniej, ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej, poszerzenie wiaduktu kolejowego na Towarowej Obwodnicy Wrocławia.
Wariant 2 przewiduje: dwukierunkową jezdnię z buspasem tylko w kierunku centrum, ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej, chodnik i dwukierunkową drogę dla rowerów po stronie wschodniej, możliwość utrzymania istniejących miejsc postojowych po stronie zachodniej, również poszerzenie wiaduktu kolejowego.
W obu wariantach zaplanowano budowę pętli autobusowej w rejonie ul. Kryształowej (teren gminy Siechnice), wraz z parkingiem Park&Ride, parkingiem rowerowym, zapleczem socjalnym dla MPK oraz nową zielenią.
Po wybraniu koncepcji wykonawca ruszy z przygotowaniem projektu. Na pierwszym etapie - od pętli „Borowska Szpital” do ul. Iwaszkiewicza. Dokumentacja obejmie m.in.: budowę buspasa wg. wybranej koncepcji wraz z przebudową infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej oraz dowiązaniem do istniejącego układu w rejonie wiaduktu kolejowego i planowanej pętli „Borowska Szpital”. Wykonawca będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie dokumentacji koncepcyjnej i projektowej.
Z racji, że odcinek od ul. Kurpiów/Wspólna do ronda WOW wymaga uzyskania uchwał Rady Miejskiej Wrocławia, Rady Powiatu Wrocławskiego oraz Rady Miejskiej Siechnic, a także porozumień między samorządami, dlatego przetarg w pierwszej kolejności zostanie ogłoszony na część położoną w granicach Wrocławia. Po sfinalizowaniu porozumień zakres zamówienia zostanie rozszerzony prawem opcji.