Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Uczniowie z wrocławskich szkół tworzyli i uczyli się wykorzystując popularną grę komputerową Minecraft.

Uczyli się i tworzyli dzięki grze Minecraft

– Chcieliśmy dać atrakcyjne narzędzie pracy nauczycielom „Historii i Teraźniejszości” oraz WOS. Wiedza na temat zjawisk i umiejętności dotyczących postaw obywatelskich i kompetencji społecznych, najpełniej przyswajana jest w działaniu. Minecraft doskonale się do tego nadaje – mówi Monika Włodarczyk, wicedyrektorka Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, inicjatorka pomysłu.

Projekt prowadzony przez Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i firmę Microsoft to pionierskie rozwiązanie w polskich szkołach. Intencją pomysłodawców jest posłużenie się Minecraftem, jednej z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, jako narzędziem do rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich u dzieci. Uczniowie podczas zajęć tworzą mapy i interaktywne światy. Bawią się, a zarazem rozwijają umiejętność planowania i rozwiązywania problemów oraz szlifują komunikację w zespole. – W ramach projektu stworzyliśmy Halę Stulecia, Iglicę i Pergolę. Była to dla nas bardzo fajna zabawa. Tym bardziej, że od dziecka pasjonujemy się grami komputerowymi. Najtrudniej było utworzyć kółka, ale się udało. W realizacji tego zadania ważna była też współpraca i podział zajęć między nami – mówi Oliwier, uczeń Zespołu Szkół nr 1 we Wrocławiu, ze zwycięskiej grupy w kategorii szkoły ponadpodstawowe.

We wrocławskiej odsłonie projektu wzięło udział 70 uczniów z klas VIII szkół podstawowych oraz ze szkół ponadpodstawowych oraz 17 opiekunów.

Źródła: Urząd Miasta Wrocław