W 2023 roku autobusy komunikacji miejskiej przejechały 29,3 mln km. Do tego trzeba dodać autobusy aglomeracyjne, zapewniające komunikację z sąsiednimi gminami – w tej kadencji powstało 11 nowych linii, a autobusy aglomeracyjne przejechały 4,54 mln km.
- Z kolei wrocławskie tramwaje pokonały ponad 14,13 mln km. Ponieważ uruchomiliśmy nowe linie, przez Popowice, Szczepin i na Nowy Dwór, to tramwaje przejechały o 400 tys. km więcej niż w 2022 roku – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu w magistracie.
Pojazdy więcej jeździły i przewiozły o ponad 20 mln pasażerów więcej niż w 2022 roku – łącznie to ponad 194,5 mln podróży.
2023 rok to też rekordowa sprzedaż biletów komunikacji miejskiej – 36 mln sztuk o wartości 207,95 mln zł. To ponad 5,5 mln sztuk więcej niż w 2022 roku. Wyższa była również wartość sprzedaży. Do budżetu miasta wpłynęło dodatkowych 37,5 mln zł. Do tego około 3,5 mln wpływów z biletów międzygminnych. Łącznie sprzedaż biletów względem poprzedniego roku była wyższa o 22%, a względem 2019 roku - czyli ostatniego roku przed pandemią – wyższa niemal o 1/3, bo o 30,5%.
- Wrocław jest miastem, w którym najwięcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej bezpłatnie. Decyzją prezydenta Sutryka i rady miejskiej za przejazdy nie płacą uczniowie do 21. roku życia i seniorzy po 65. roku. Koszt ich przejazdów pokrywa budżet miasta. Wrocław za pracę przewozową w 2023 roku zapłacił wszystkim przewoźnikom – także kolejowym, bo tu połączenia również dofinansowujemy - około 650 mln zł – wylicza dyr. Tyniec-Piszcz.