Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Pasażerowie we Wrocławiu jeżdżą już tramwajami na Nowy Dwór i Popowice. Teraz czas na przygotowanie wielkiej inwestycji tramwajowej na Maślice. Jest wykonawca projektu tej 4 km trasy.

Planowany przebieg trasy

– To kolejne wielka inwestycja, która czeka nas w najbliższych latach. Żeby ja zrealizować musimy jednak mieć dokumentację projektową tego zadania. Jej uzyskanie to skomplikowany, długotrwały proces i kosztowny. Oferta, którą wybraliśmy opiewa na kwotę 3 672 780 zł. Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic, ale i pobliskich osiedli szybki dojazd do centrum. Dzięki realizacji tej inwestycji aż 11 tysięcy osób zyska dostęp w odległości do 500 m do przystanku tramwajowego – cieszy się prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Założenia koncepcyjne są następujące: Planowany początek trasy jest w pobliżu krańcówki przy Tarczyński Arena przy ul. Pilczyckiej.

Następnie ok. 2 km wzdłuż ul. Maślickiej po stronie północnej. Potem trasa odbije w lewo w kierunku południowo-zachodnim w kierunku ulicy Suwalskiej i Królewieckiej, aby zakończyć swój bieg w pobliżu centrum handlowego i linii kolejowej, którą kursują pociągi m.in. w kierunku Głogowa czy Zielonej Góry.

Wybór tego miejsca na pętlę tramwajową nie jest przypadkowy, ponieważ w planach PKP jest wybudowanie w sąsiedztwie przystanku kolejowego Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej planowany jest park and ride. Dzięki niemu i odpowiedniej integracji z autobusami, trasa tramwajowa na Maślice będzie także nową ofertą komunikacyjną dla Stabłowic czy Pracz Odrzańskich.

Założenia koncepcyjne zakładają powstanie na trasie 8 par przystanków na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, Na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej odbijającej w kierunku południowo-zachodnim, przy ul. Suwalskiej oraz ul. Królewieckiej. Dokładny jej przebieg poznamy po zakończeniu projektowania. Trasa tramwajowa znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego obszaru.

– To wielkie i skomplikowane zadanie. Planujemy wybudować most na Ługowinie, liczne sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Stąd też od momentu podpisania umowy projektant będzie miał na przygotowanie dokumentacji ponad dwa lata. Inwestycja będzie objęta konsultacjami społecznymi – uzupełnia prezydent Jacek Sutryk.

Inwestycja jest ściśle powiązana z przebudową ulicy Maślickiej. Na to zadanie miasto ma już dokumentację projektową obejmującą kompleksową przebudowę jezdni, budowę dróg dla rowerów, chodników oraz całej infrastruktury podziemnej. Szacowane koszty budowy tramwaju na Maślice i przebudowy ulicy Maślickiej to kilkaset milionów złotych.

Źródła: Wrocławskie Inwestycje