Na czterech kilometrach torowiska usytuowano 9 par przystanków. Nowe linie tramwajowe będą zatrzymywać się na przystankach: Wejherowska (hala Orbita), Port Popowice, Białowieska, Park Popowicki, Wrocław Popowice (17. południk), Długa, Wrocław Szczepin, Michalczyka i Kępa Mieszczańska. To na razie robocze nazwy przystanków - magistrat będzie o nich rozmawiał z radami osiedla. Dwa przystanki zaplanowano tak, by ułatwić skomunikowanie z koleją w ramach przystanków - Wrocław Popowice i Wrocław Szczepin. - Prawie 15 tys. mieszkańców będzie miało dostęp do nowych przystanków w czasie dojścia do 7,5 min. Dzięki dwóm liniom mieszkańcy Popowic w szczycie co 6 minut będą mieli komfortowy i neutralny dla środowiska środek transportu, który pojedzie w dużej części po zielonym torowisku (3 km) – mówi Monika Kozłowska-Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia. Całe torowisko jest odizolowane od ruchu samochodowego, dzięki czemu tramwaje nie będą stały w korkach. Nowe linie to także łatwiejszy dojazd na zachód miasta z centrum i Śródmieścia - poprawia się zatem sytuacja kolejnych tysięcy wrocławian chcących dostać się np. do hali Orbita czy basen na Wejherowskiej lub w przeciwnym kierunku do ZOO lub Hali Stulecia. Dodajmy, że przegubowym autobusem może podróżować maksymalnie 150 osób, nowoczesnym tramwajem - maksymalnie 250. Linia 19 łączy Kozanów z pl. Grunwaldzkim i z Halą Stulecia. Pojedzie ona tą samą trasą, co obecny autobus C i jeszcze dalej. Na trasie o długości 11,5 km tramwaj stawać będzie na 24 parach przystanków. Dziś autobusy linii C jeżdżą co 15 minut – tramwaje pojadą co 12. Czas przejazdu autobusów w korkach wydłużał się na trasie z Koznaowa na pl. Grunwaldzki nawet o 18 minut. Tramwaj ma w 100 proc. wydzielone torowisko. Druga linia w części pokrywa się z istniejącą na razie linią 32, która z Kozanowa zamiast jechać ulicą Legnicką, pojedzie ulicą Popowicką i dalej przez nowo otwarte mosty Pomorskie do centrum miasta, przez Dworzec Główny i dalej na Gaj. - Dla uporządkowania numeracji linii, wraz ze zmianą
trasy 32, zmienimy jej numer na 18 - wyjaśnia Kozłowska-Święconek. To dłuższa trasa, o długości 13,5 km, zatrzymująca się na 34 parach przystanków. Uruchomienie nowej trasy tramwajowej to również kilka zmian w komunikacji autobusowej. Osiedle Kozanów, czyli ciąg ulic Kozanowskiej i Dokerskiej zostanie wzbogacony o autobusy linii 102 i 103. Zapewnią one dojazd do komunikacji tramwajowej (ulice Pilczycka i Legnicka). Autobusy linii 103 zostaną skrócone do węzła przesiadkowego "Kwiska", aby nie powielać linii tramwajowych.
Linia 104 zostanie połączona z linią 140, tworząc nowe połączenie Maślic i Kozanowa z Osobowicami przez węzeł "Kwiska". - Z uwagi na to, że Popowicka uzyska połączenie tramwajowe z Dworcem PKP, autobusy 122 będą kursowały ulicą Legnicką i Zachodnią zamiast ulicą Popowicką. Linie 101, 126, 127 i 128 pozostaną bez zmian - dodaje Adam Więcek z Biura Zrównoważonej Mobilności.