– W przyszłości z tej trasy skorzystają pacjenci tej wielkiej placówki medycznej, ale też studenci Uniwersytetu Medycznego. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 20 miesięcy na przygotowane niezbędnej dokumentacji i wszystkich potrzebnych pozwoleń, tak aby można było ogłaszać przetarg na realizację – mówi prezydent Jacek Sutryk.
Dzięki temu zadaniu tramwaje za kilka lat mogą jeździć z Gaju z ulicy Świeradowskiej prawie kilometr dalej ulicą Działkową, do ulicy Borowskiej i wzdłuż Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego do nowej pętli usytuowanej w pobliżu torów kolejowych obwodnicy towarowej. Tą trasę PKP planuje rozbudować o kolejny tor, a co za tym idzie będzie możliwość skierowania tam pociągów osobowych. W założeniach PKP jest przystanek kolejowy na wysokości przyszłej pętli i park and ride. Powstałby tu zatem kolejny węzeł przesiadkowy we Wrocławiu.
Nowa pętla zastąpi krańcówkę i pozwoli MPK wykorzystywać na tej trasie w przyszłości nie tylko tramwaje dwukierunkowe. Pasażerowie zyskają trzy pary przystanków. Najważniejsze będą usytuowane przy Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym i Uniwersytecie Medycznym. Dzięki nim zarówno pacjenci jak i studenci mieliby wygodny dojazd do tych placówek. Jak szacuje urząd miasta docelowo z przedłużenia linii mogłoby dodatkowo skorzystać 4,5 tysiąca osób.
W założeniach projektowych na ulicy Borowskiej ma powstać odcinek trasy autobusowo-tramwajowej co umożliwi poprawę komunikacji w tym rejonie.
To nie koniec. W ramach tego zadania miasto planuje wybudować także 1,2 km nowej drogi rowerowej. Byłaby poprowadzona po wschodniej stronie ul. Borowskiej od ul. Kukuczki do al. Armii Krajowej.