Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Na wrocławskim Nowym Dworze jeździły już tramwaje! Na razie były to testy, ale to zapowiedź wielkiego wydarzenia w historii komunikacji w stolicy Dolnego Śląska, jakim będzie we wrześniu otwarcie TAT.

Tramwaj na ul. Strzegomskiej pierwszy raz w historii

Wrocławskie Inwestycje nadzorujące prace na budowie tej inwestycji wspólnie z MPK testowały torowisko na ulicy Strzegomskiej do ulicy Rogowskiej.

– To historyczny moment dla Wrocławia i znak, że finiszujemy z wielką inwestycją komunikacyjną – cieszy się prezydent Jacek Sutryk.

Na tym ponad 2 kilometrowym odcinku nigdy tramwaje nie jeździły. Specjaliści sprawdzali szyny, ustawienia sieci trakcyjnej, perony przystankowe, systemy sygnalizacji świetlnej. Testy tramwajów były możliwe dzięki wcześniejszemu podłączeniu do sieci energetycznej nowej stacji prostownikowej w pobliżu Gądowianki. To właśnie tam średnie napięcie jest przetwarzane na napięcie niskie dzięki czemu tramwaje mkną po szynach.

Kolejne testy zaplanowano na piątek 25 sierpnia na ulicy Rogowskiej. Tam właśnie kończą się prace przy jezdni, przystankach, park and ride i torowisku tramwajowym oraz pięknej zielonej pętli tramwajowej.

Od 3 września będzie po TAT z Nowego Dworu kursować 11 linii autobusowych i dwie linie tramwajowe. Z Nowego Dworu będą jeździć tramwaje linii 13 i 23.

Zupełnie nową linią - 13 pasażerowie z Nowego Dworu dojadą na Stadion Olimpijski. Skorzystają z niej nie tylko mieszkańcy tego osiedla, ale również uczniowie szkół wyższych mieszczących się na trasie przejazdu, mieszkańcy Muchoboru Małego czy pracownicy Wrocławskiego Parku Przemysłowego. Do centrum miasta z Nowego Dworu dojadą w 20 minut, dalej do m.in. pl. Grunwaldzkiego i Wielkiej Wyspy. Nowa linia zapewni dostęp do 6 istotnych węzłów przesiadkowych: pl. Jana Pawła II, Rynku, ul. Świdnickiej, Galerii Dominikańskiej, pl. Grunwaldzkiego i ul. Kochanowskiego.

Z kolei linia 23 pojedzie z Nowego Dworu na Kowale. Zmiana trasy tej linii w centrum umożliwi mieszkańcom Kowal i Nowego Dworu dojazd do Dworca Głównego bez przesiadek.

Inwestycja kosztuje 386 milionów złotych i jest dofinansowana z Unii Europejskiej. Prace przy budowie 7 kilometrowej trasie trwały cztery lata.

Źródła: Wrocławskie Inwestycje