Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Sześć firm chce projektować przebudowę ulicy Opolskiej we Wrocławiu. W budżecie na projekt jest 3,5 miliona złotych. Trzy oferty są poniżej kwoty jaka miasto planuje przeznaczyć na dokumentację projektową.

Tramwaje na Opolskiej za kilka lat mają dojeżdżać do granic miasta. Najpierw jednak musi powstać projekt tego zadania

– Chcemy przedłużyć trasę tramwajową z Księża Małego na Księże Wielkie za ulicę Brochowską, a więc praktycznie do granic Wrocławia z gminą Siechnice – mówi prezydent Jacek Sutryk. – W ramach tej inwestycji planujemy zająć się również infrastrukturą drogową m.in. przebudową jezdni i rozbudową układu skrzyżowań, rowerową - tu także na ul. Krakowskiej od alei Wielkiej Wyspy, chodnikami, nowymi przystankami, przejściami dla pieszych i zielenią. Drzew i krzewów chcemy nasadzić jak najwięcej, tak aby ulica Opolska nabrała charakteru alejowego.

Miasto planuje, aby nowa pętla była tramwajowo-autobusowa, a przy niej powstanie park and ride dla kierowców oraz rowerzystów oraz niezbędna infrastruktura. Na pętli mają w przyszłości zatrzymywać się autobusy elektryczne stąd projektant ma zaplanować rezerwę miejsca dla trafostacji i dla kanałów prowadzących przewody do pantografów. Projektant ma przygotować dokumentację pod dwukierunkowe wydzielone torowisko autobusowo-tramwajowe na odcinku od jednego toru na ul. Opolskiej do projektowanej pętli z możliwością wydłużenia pasa w kierunku ul. Krakowskiej. Na Opolskiej w pobliżu obecnej pętli powstanie drugi tor. Tak więc na całym odcinku objętym opracowaniem projektant ma przewidzieć dwukierunkowe wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe po jednej stronie ul. Opolskiej. W tym celu dopuszcza się m.in. przesunięcie jezdni dla samochodów. W sumie pas drogowy objęty planowaną inwestycją to blisko 3 km. Nowego torowiska ma powstać 2,3 km.

Źródła: Wrocławskie Inwestycje