Prace remontowe kosztowały blisko 3,5 miliona złotych i trwały od sierpnia minionego roku. To obiekt objęty ochrona konserwatora zabytków, a więc wszystkie prace musiały być z nim uzgadniane już na etapie projektowania modernizacji obiektu.
MPK wymieniło torowiska tramwajowe, a także obrotnice i rozjazd na tor dostawczy. Podczas inwestycji ułożona została nowa posadzka wzmocniona pod podnośniki kolumnowe. Wymieniona została instalacja kanalizacyjna, elektryczna oraz oświetlenie.
– Zamontowaliśmy 37 metrowy pomost obsługowy. Ponadto w ramach modernizacji hali, wraz z wykonaniem nowych kanałów obsługowych pogłębionych dostosowanych do aktualnych przepisów odtworzone zostały fragmenty ściany ceglanej jako świadka historii zajezdni Gaj – mówi Katarzyna Pawlak z MPK.
To jedna z trzech obecnie użytkowanych wrocławskich zajezdni tramwajowych. Prace prowadzone są także w zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich.