Z tego powodu od piątku 17 listopada w godzinach wieczornych nie będzie możliwy przejazd przez ulicę Terenową na wysokości skrzyżowania z ulicą Buforową i Bardzką przy rondzie Wolnej Ukrainy. Planowane zakończenie prac na tym odcinku to styczeń 2024 roku. Trasa na Jagodno będzie miała ok. 2,7 kilometra długości. Po drodze zaprojektowano 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy ul. Bardzkiej (tu wykonawca rozpocznie prace), ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku ul. Lutosławskiego), ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna. Pętla powstanie przy ul. Kajdasza. Obok wybudujemy park and ride dla 57 aut oraz zadaszony parking dla rowerów. Trasa pozwoli jak najszybciej poprawić układ komunikacyjny Jagodna i przyspieszyć dojazd do centrum. Wybudujemy korytarz, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przeszłości w śladzie torowiska tramwajowego. Zostały zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, podbudowa pod korytarz będzie już przygotowana pod obciążenia tramwajami. Inwestycja kosztuje ponad 42 miliony złotych i jest dofinansowana z Polskiego Ładu.
W kolejny etap prac wchodzi budowa TAT na Jagodno we Wrocławiu. W najbliższych tygodniach wykonawca będzie prowadził prace przy przebudowie sieci podziemnych i budowie układu drogowego na skrzyżowaniu ulicy Terenowej z ul. Bardzka i Buforową.
Foto: WI