Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

To będzie jedna z najdłuższych wrocławskich przepraw przez Odrę. Most wraz z estakadą na Alei Wielkiej Wyspy ma liczyć blisko 700 metrów długości. Pojedziemy nim w przyszłym roku. Połączy okolice ulicy Międzyrzeckiej z Dąbiem i Biskupinem. Ułatwi dojazd do wrocławskiego zoo, Hali Stulecia, Stadionu Olimpijskiego. Pozwoli też płynnie wyjechać z Wielkiej Wyspy w kierunku południowym.

Tak wyglada wnętrze nowego mostu nad Odrą we Wrocławiu

Przeprawa będzie dostępna dla kierowców, rowerzystów i pieszych. Powstaną na niej wykusze, które pozwolą przystanąć i podziwiać widoki na nadodrzańskie łąki. Będzie najdalej wysuniętym na wschód miasta nad głównym nurtem Odry. Przed II wojną światową miał też powstać most w tej lokalizacji. Pomysł udaje się zrealizować dopiero teraz. Bliżej centrum jest most Grunwaldzki, który powstał w 1910 roku.

Obecnie powstają elementy nawisowe mostu nad rzeką. – Technologia ta pozwala nam nie wyłączać ruchu statków czy łodzi na rzece, a w sezonie jest on spory – mówi Bartek Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Konstrukcja wygląda bardzo okazale. Gotowe jest już 14 podpór. Trwają prace przy budowie kolejnych fragmentów nośnych przeprawy. W wakacje budowlańcy planują, że elementy nad nurtem Odry się połączą. Co ciekawe most w środku będzie pusty, bo ma konstrukcję skrzynkową. Byliśmy w środku mostu. Wnętrze wygląda jak wielki bunkier. Robi wielkie wrażenie.

Pod jezdnią znajdą się niektóre instalacje. – Pozwala to odciążyć jego konstrukcję, a i tak jest ona imponująca. Tego typu przeprawy projektuje się tak, aby mogły po nich jeździć nawet czołgi – opowiada Tomasz Czajka, przedstawiciel firmy Banimex, wykonawcy na tym kontrakcie.

Krzyś

Aleja Wielkiej Wyspy

Ogromna inwestycja Wrocławia. Długość 3,4 km drogi, 9,5 km dróg dla rowerów, 12,5 km chodników. Dwa mosty, dwa wiadukty. Powstają cztery nowe skrzyżowania AWW z ul. Mickiewicza, Dembowskiego, Olszewskiego, i Krakowską. Dziesiątki kilometrów sieci podziemnych. Jej koszt to ponad 234 miliony złotych.

Źródła: Krzysztof Świercz