Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Tak będzie wyglądał korytarz transportowy na Jagodno i pętla na ulicy Kajdasza. Za dwa lata pojadą tędy autobusy, a w przyszłości ma tramwaj. Trwają ostatnie prace projektowe przy tym wielkim zadaniu, które ma kosztować ponad 42,6 milionów złotych!

Tak ma wyglądać skrzyżowanie wydzielonego korytarza na Buforowej z ul. Lutosławskiego

– Wykonawca ma obecnie 22 miesiące na dokończenie projektu i na przygotowanie trasy. Pierwsze prace powinny ruszyć w trzecim kwartale tego roku. Wykonawca planuje rozpocząć je od strony ul. Świeradowskiej w kierunku wiaduktu kolejowego. Ten obiekt inżynieryjny mamy już przebudowany i dostosowany do potrzebnych szerokości i wysokości dla trasy – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Trasa będzie miała ok. 2,7 kilometra długości. Po drodze będzie 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy ul. Bardzkiej, ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku ul. Lutosławskiego), ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna. Pętla powstanie przy ul. Kajdasza i ją można zobaczyć na jednej z wizualizacji.

– Obok wybudujemy park and ride dla 57 aut ( 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami) oraz zadaszony parking dla rowerów. Trasa pozwoli jak najszybciej poprawić układ komunikacyjny Jagodna i przyspieszyć dojazd do centrum. Wybudujemy korytarz, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj – opowiada Jacek Sutryk. Inwestycja jest współfinansowana z Polskiego Ładu. Dofinansowanie to 40 545 781,50 zł.

Geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przeszłości w śladzie torowiska tramwajowego. Zostały zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, podbudowa pod korytarz będzie już częściowo betonowa przygotowana pod obciążenia tramwajami. Aby mógł pojechać tędy tramwaj potrzebna jest zmiana przepisów dotycząca krzyżowania się torów linii kolejowej pasażerskiej i tramwajowej. Obecne prawo na to nie pozwala.

Źródła: WI