Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Kierowcy jeżdżą już we Wrocławiu po ponad 6 kilometrach nowych jezdni ułożonych podczas realizowanego właśnie szybkiego programu wymiany nawierzchni. W sumie pracami objęto 22 odcinki na 15 ważnych wrocławskich ulicach.

Ul. Legnicka po wymianie nawierzchni

Ekipy bitumiczne skończyły pod nadzorem Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta już realizację prac na ul. Kamiennej, Ślężnej, Rakietowej, al. Hallera. Ostatnie szlify pozostały na ul. Sołtysowickiej, Litewskiej, Gazowej, Królewskiej oraz Pilczyckiej. Ekipy cały czas pracują na dwóch odcinkach al. Karkonoskiej, która jest wlotem do miasta od strony autostrady A4. Tu zakończenie wszystkich prac planowane jest z końcem maja.

– Z kolei już w nocy z 4 na 5 maja 2024 zmieni się organizacja ruchu na ul. Królewieckiej, gdzie ekipy remontowe rozpoczną wymianę nawierzchni. Na czas prac ulica Królewiecka stanie się jednokierunkowa od skrzyżowania z ulicą Maślicką do wiaduktu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Mieszkańcy będą mogli nią podróżować tylko do centrum. Jadąc w tym kierunku będą mogli skręcać w boczne ulice Królewieckiej – mówi Tomasz Jankowski ze ZDiUM.

Na czas prac kierowcy jadący w kierunku Maślic, Stabłowic czy Pracz Odrzańskich zamiast ulicą Królewiecką będą musieli skręcić w ulicę Maślicką, gdzie poprowadzono objazd. Ruch na ulicy Maślickiej będzie dwukierunkowy.

Przed drogowcami jeszcze prace na ul. Kołłątaja, Żmigrodzkiej, Centralnej. Podczas tegorocznych szybkich wymian nawierzchni zostanie aż 86,5 tysiąca metrów kwadratowych starych jezdni. Prace kosztują budżet miasta ponad 21 milionów złotych.

Źródła: ZDIUM