Miasto kilka lat temu zakończyło prace przy budowie nowej jezdni na Buforowej. Wtedy podjęto decyzję, że od tylko fragment od ul. Konduktorskiej do Bardzkiej będzie miał dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Na pozostałych odcinkach jezdnia jest po jednym pasie, jako pomocnicza w układzie komunikacyjnym jest tzw. stara Buforowa, ale to zbyt mało dla prężnie rozwijającego się osiedla.
– To będzie prawdziwa zmiana! Chodzi o dodatkową jezdnię ul. Buforowej dla samochodów. Tym samym mieszkańcy Jagodna od ul. Sarniej w kierunku centrum miasta będą mieli do dyspozycji dwujezdniową i czteropasmową aleję Buforową. Zasadzimy też wzdłuż jezdni wysokie drzewa (podobnie jak stało się to np. na Kosmonautów) – mówi Elżbieta Urbanek, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu Urzędu Miasta.
Aby ul. Buforowa po jej poszerzeniu nie stała się drogą tranzytową ze Wschodniej Obwodnicy Wrocławia zostanie odpowiednio zabezpieczona na odcinku od ronda w Iwinach. Podczas inwestycji miasto zadba też o wygodne włączenia się dróg z osiedli w nową nitkę oraz dobre połączenia zarówno szkoły na Asfaltowej, jak i planowanej w przyszłości na tym terenie szkoły dla Jagodna. Odblokowanie pieniędzy z Krajowego Programu Odbudowy, jak i zamrożonych pieniędzy z podatku VAT otwiera szansę na intensywne zajęcie się remontami i rozbudową wrocławskich dróg. To jest szansa dla Buforowej, którą Wrocław chce wykorzystać i spełnić prośby mieszkańców. Koszty tej inwestycji będą na pewno bardzo duże. Przebudowa ul. Buforowej kilka lat temu zamknęła się kwotą ponad 100 milionów złotych. Szacunki dla realizacji są podobne.
Przypomnijmy, że za rok mieszkańcy tego osiedla skorzystają z nowej trasy autobusowo-tramwajowej. Najpierw drogą na długości 2,7 km pojadą autobusy, a w przyszłości tramwaje po ustaleniu przepisów pozwalających przeciąć się z linią kolejową. Ta inwestycja kosztuje ponad 42 miliony złotych i jest dofinansowana z Polskiego Ładu.