Z pewnością pamiętacie spot promocyjny „Wrocław Miasto Przygody”. W czerwcu znalazł się w gronie zwycięzców tegorocznej edycji US International Award, znanej również jako US International Film and Video Festival. To jeden z najstarszych konkursów tego typu – pierwsza edycja odbyła się w 1967 roku. Jego celem jest wyróżnianie wysokiej jakości prac, wykonanych dla przemysłu, stowarzyszeń, rządów i organizacji edukacyjnych, które zamierzają informować, motywować, stymulować oraz edukować odbiorców.
Dzieło ma też na koncie nagrodę FilmAT Festival w Warszawie w kategorii najlepszy film dotyczący turystyki/promocji miasta. A teraz jego pomysłodawcy (Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia) oraz twórcy (Grupa MagicLine, reżyser Michał Zieliński) znów mogą czuć dumę. Produkcja zdobyła złoto na Terres Film Festival w Hiszpanii.
- Było nam niezwykle miło usłyszeć wiele pozytywnych opinii o naszej produkcji – piszą na profilu na FB producenci spotu z Grupa MagicLine.
- Cały czas zamierzamy umacniać pozycję kluczowego centrum kultury, nauki i turystyki, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Wzrost liczby turystów, zwłaszcza w kontekście trudnych ostatnich lat, jest dowodem na atrakcyjność i otwartość naszego miasta – podkreśla z kolei Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Wrocławia.
Zachęcamy raz jeszcze do obejrzenia w sieci spotu, w którym jest tajemnica, są pościgi i przy okazji naprawdę zachęcająco opowiedziana lekcja historii Wrocławia. Z Halą Stulecia, Narodowym Forum Muzyki, Bulwarem Dunikowskiego czy Rynkiem. A obok wspomnianego Olbrychskiego główne role grają Marianna Zydek i Piotr Nerlewski.
2023 rok był dla Wrocławia wyśmienity, gdy chodzi o turystykę (7-procentowy wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego). Grudzień okazał się rekordowy, głównie za sprawą Jarmarku Bożonarodzeniowego, przyciągając 115 tysięcy nocujących gości. Rekordy popularności biły także ZOO (1,7 mln odwiedzających), Panorama Racławicka (43-procentowy wzrost liczby gości), Aquapark (2 mln klientów) oraz Wrocławski Port Lotniczy (3,9 mln obsłużonych pasażerów).