To schowkomat! Stoi przed Centrum Obsługi Klienta MPWiK przy ul. Na Grobli 19. Przypomina paczkomaty i podobne automaty innych firm, których wiele można teraz spotkać prawie na każdej ulicy.
To świetne ułatwienie dla osób pracujących lub takich, które nie mogą skorzystać z usług kancelarii w godzinach funkcjonowania (czyli od godz. 8 do 15, a w środy do 17). A dzięki schowkomatowi można obsłużyć się samemu i to o każdej porze dnia i nocy.
Obsługa jest bardzo prosta. – Instrukcję można znaleźć na ścianach bocznych urządzenia. Podpowiadamy też, jak skorzystać, nadać i odebrać pismo. Informacje są także podawane na ekranie i wystarczy za nimi podążać – mówi Martyna Bańcerek, rzeczniczka MPWiK.
By nadać pismo, trzeba wypełnić wszystkie wskazane pola: podać swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy, której dotyczy wniosek oraz wpisać numer telefonu. Następnie należy zaakceptować regulamin korzystania z usługi, a później nacisnąć przycisk „Otwórz schowek”. Na ekranie wyświetli się schowek, a jego drzwiczki zostaną otwarte. Wówczas można umieścić dokumenty w schowku. Pamiętajmy, by zamknąć drzwi i poczekać na informację o pomyślnym zamknięciu schowka. W końcowym etapie otrzymamy SMS z potwierdzeniem nadania. – Jeśli klient chce odebrać dokumenty z urządzenia wystarczy, że zadzwoni na infolinię centrum obsługi klienta – 71 34 09 655 lub napisze na bok@mpwik.wroc.pl. Dokumentacja zostanie umieszczona w schowkomacie, a na numer telefonu klient otrzyma unikalny kod odbioru – mówi Martyna Bańcerek.
Po podejściu do schowkomatu, na dotykowym ekranie trzeba nacisnąć przycisk „Odbierz dokumenty”. Następnie wprowadzić numer telefonu, na który wysłana została wiadomość SMS oraz kod otwarcia z wiadomości. Potem wystarczy nacisnąć przycisk „Otwórz schowek”. Na ekranie wyświetli się schowek, a jego drzwiczki zostaną otwarte. Wtedy odbieramy dokumenty ze schowka i zamykamy drzwiczki. Nic prostszego!