– Ta inwestycja to kolejny ważny etap porządkowania i unowocześniania transportu publicznego we Wrocławiu. Wraz z przebudową zniknie także najwęższy przystanek w mieście. Węzeł Dubois–Drobnera stanie się miejscem, które w istotny sposób ułatwi codzienne podróże mieszkańców, poprawi bezpieczeństwo i zwiększy komfort przemieszczania się po mieście – podkreśla Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Od soboty zmienią trasy linie 0, 6, 7 oraz 19. Tramwaje przez to ważne miejsce na Nadodrzu nie będą kursować 14 miesięcy. Linia 0 pojedzie m.in. przez pl. Dominikański, mosty Młyńskie, linia 6 będzie kursować przez ul. Teatralną, Piotra Skargi, Piaskową, mosty Młyńskie, linia 7 pojedzie przez ulicę Pomorską i pl. Staszica, natomiast linia 19 przez ul. Pomorską, pl. Staszica, ul. Słowiańską, ul. Jedności Narodowej i Poniatowskiego.
Kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu tydzień później. Od nocy z 28 na 29 listopada będą mieli w obrębie skrzyżowania do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Na ulicy Drobnera kierowcy będą m.in. jeździć po jezdni wybudowanej na czas budowy na obecnym torowisku tramwajowym. Zamknięte zostaną wloty z ulic: Łokietka, Rydygiera i Śrutowej.
Przebudowa węzła przesiadkowego Dubois–Drobnera to duża inwestycja o wartości blisko 42 milionów złotych. Zadanie jest dofinansowane ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FENiKS 2021–2027) realizowanego w projekcie pod nazwą Zintegrowany System Transportu Szynowego - etap IV, którego celem jest ulepszenie lokalnego transportu publicznego. Dofinansowanie unijne wynosi ponad 23 miliony złotych.