Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Ruszają prace przy kolejnym ważnym projekcie rowerowym we Wrocławiu. To zielona rowerowa oś zachodnia. Cała trasa będzie miała ponad 6 km długości i będzie alternatywą dla drogi przebiegającej przy ul. Legnickiej!

Fragment ul. Zachodniej gdzie powstanie nowa droga dla rowerów

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na projektowanie pierwszych trzech odcinków (na załączonej mapce to kolor zielony) tej trasy. Projektanci od momentu podpisania umowy będą mieli 12 miesięcy na realizację dokumentacji i uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń. Oś będzie docelowo dłuższa od dróg wybudowanych na ul. Grabiszyńskiej (4,5 km ) i Karkonoskiej (5,3 km).

– Trasa z dala od dużego ruchu aut, wśród zieleni, z małą ilością zatrzymań i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną - tak właśnie ma przebiegać alternatywna trasa dla ulicy Legnickiej – tłumaczy Urszula Jagielnicka z Urzędu Miasta. – Podczas konsultacji społecznych przy tworzeniu planu działań rowerowych do 2030 roku, wrocławianie wskazywali na to, aby tworzyć alternatywne korytarze rowerowe niezależne od istniejącej sieci drogowej i stąd pomysł na tę trasę.

Najdłuższa droga dla rowerów w ramach tego zadania ma powstać od ulicy Metalowców do ul. Na Ostatnim Groszu. To około 2 kilometrowa trasa przebiegająca m.in. przez teren planowanego parku na wysokości ulicy Idzikowskiego na Gądowie i dalej przy ul. Bystrzyckiej. Wybudowana docelowo będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerów z niezbędnymi przejazdami przez jezdnie oraz chodnik. Zaprojektowane zostanie także oświetlenie i sieci MKT.

Drugim odcinkiem na którym planowane są prace to fragment drogi na ul. Zachodniej od ul. Lubińskiej do Poznańskiej. Tam przy tej inwestycji powstanie dodatkowo również przystanek wiedeński poprawiający komfort pasażerów autobusów.

Trzecim odcinkiem jest planowanym w ramach tej wielkiej inwestycji jest przebudowa drogi dla rowerów na ul. Nowy Świat, a także budowa ulicy rowerowej na Cieszyńskiego w pobliżu Arsenału. We Wrocławiu jest już taki sam charakter ma ulica Nowa sąsiadująca z Bastionem Sakwowym.

Faworyzowani są na niej cykliści, a auta mogą się po niej poruszać z ograniczoną prędkością. Podobnie ma być na ul. Cieszyńskiego. Ulica rowerowa z jednej strony połączy się z drogą na ulicy Nowy Świat, a z drugiej z ciągiem pieszo-rowerowym wybudowanym przez dewelopera przy apartamentach na terenie dawnego szpitala przy pl. Jana Pawła II.

Źródła: WI