– Po zakończeniu przetargu, na ulicach Wrocławia pojawi się: 55 sztuk autobusów MEGA (autobusów przegubowych), 38 sztuk autobusów MAXI (standardowych solówek) i 7 autobusów MIDI (krótkich). Wszystkie będą dysponowały napędem konwencjonalnym, a oferta zapewnia pełną obsługę serwisową – wyjaśnia Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Ofertę wydzierżawienia 100 autobusów złożył Daimler Mercedes. Proponuje cenę 410 537 092,77 zł! Obecnie trwa analiza formalna oferty.
To największy w historii wrocławskiego MPK przetarg na nowe autobusy, a zarazem jeden z największych w Polsce. Wrocławski przewoźnik chce mieć jeszcze nowocześniejszą flotę autobusów, dlatego planuje pozyskać kolejne pojazdy! Wszystkie autobusy mają mieć klimatyzację. – Rozwój transportu publicznego stał się prawie 6 lat temu moim priorytetem. Tak jest i w tej kadencji, bo pomimo tego, że dużo udało nam się w trudnym czasie zrobić, to jeszcze wiele przed nami – mówi prezydent Jacek Sutryk.
Po wybraniu oferty w przetargu Wrocław będzie mieć 100% pojazdów klimatyzowanych (w chwili obecnej jeszcze 66 sztuk to stare Mercedesy bez klimatyzacji).
Wrocławskie MPK dąży do nowoczesności i niezawodności, ale również do bardziej przyjaznego, zielonego miasta. Nowe autobusy zastąpią najbardziej wysłużone Citaro I generacji oraz umożliwią przejęcie MPK zadań dotychczasowego podwykonawcy, znacząco poprawiając jakość transportu w mieście.
Przypomnijmy, że MPK rozstrzygnęło ostatnio przetarg na kolejne autobusy elektryczne. Solaris dostarczy 21 sztuk elektryków. Wszystkie będą wyposażone w nowoczesny system ładowania poprzez pantografy, pompę ciepła do efektywnego ogrzewania przestrzeni pasażerskiej czy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Przetarg zakłada także rozbudowę infrastruktury ładującej na zajezdni oraz wybudowanie szybkiej ładowarki na pętli autobusowej przy lotnisku.