To był najbardziej pracowity maj w historii Portu Lotniczego Wrocław. Do rosnącego przed wakacjami ruchu pasażerskiego dołączyli kibice podróżujący przy okazji finału Ligi Konferencji. W dniach 27–29 maja zrealizowano łącznie 517 operacji lotniczych (255 przylotów i 262 odloty), w tym przyloty i odloty czarterowe, rejsy regularne oraz operacje mniejszych samolotów biznesowych. Najintensywniejszym dniem był czwartek, 29 maja, w którym Port Lotniczy zrealizował 198 operacji lotniczych i obsłużył 22 360 pasażerów.
Zbliżające się wakacje widać w rosnących liczbach połączeń regularnych i czarterowych. Średnie wypełnienie samolotów wśród przewoźników niskokosztowych wyniosło w maju ponad 91%, a samoloty z turystami, którzy wybrali wypoczynek zorganizowany, startowały i lądowały we Wrocławiu wypełnione w ponad 90%.
Ostatnie miesiące zespół lotniska spędził nie tylko na pracy nad rozwojem siatki połączeń, ale również nad zwiększeniem komfortu pasażerów. W hali odlotów powiększono liczbę toalet, przearanżowano Gate Bar, zwiększono liczbę miejsc w saloniku Executive Lounge oraz wyremontowano plac zabaw dla dzieci.
– Wszystkie prace w hali odlotów realizowaliśmy z myślą o pasażerach, mocno wsłuchując się w ich oczekiwania. Każdy odczuje pozytywną zmianę. Na przedstawicieli biznesu czeka więcej miejsc w saloniku biznesowym, podróżni z dziećmi na pewno docenią odświeżony plac zabaw, a wszyscy będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej Gate Baru czy nowych toalet, których liczba zwiększyła się niemal dwukrotnie – zauważa Dariusz Kowalczyk, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Według wstępnych szacunków Port Lotniczy Wrocław obsłuży w 2025 roku ok. 4,7 mln pasażerów.