W 2023 roku wrocławskie tramwaje przejechały 3 miliony kilometrów więcej niż w roku 2022. To efekt uruchomienia nowych tras przez Szczepin i Popowice oraz na Nowy Dwór. By realizować nowe połączenia MPK potrzebuje więcej taboru. Do Wrocławia sukcesywnie przyjeżdżają tramwaje Moderus Gamma. Ponadto już niebawem pojawi się pierwszy tramwaj Pesa. W związku z zapotrzebowaniem na więcej połączeń i rozrastającą się flotę wrocławskiego MPK, powstanie nowa zajezdnia tramwajowa. Ma ona powstać przy alei Architektów. To nowy obiekt o charakterze modułowym. Takie jego wykonanie pozwoli skutecznie rozbudowywać pojemność wraz z dostępnością kolejnych środków finansowych. To obiekt nowoczesny, spełniający najwyższe standardy ekologiczne. Zajezdnia ma pomieścić około 150 pojazdów i ma być zaopatrzona w stanowiska myjni, wydzielone stanowiska do kompleksowego sprzątania wnętrza tramwajów, tokarkę podtorową, lakiernię oraz halę warsztatową w pełni wyposażoną do naprawy poszczególnych podzespołów.
– Zależy nam na tym, aby z budową nowych zajezdni MPK odzyskało utracone w przeszłości funkcje, związane z samodzielną naprawą pojazdów w szerokim zakresie, jakie umożliwia obecność odpowiednio wyposażonych i przygotowanych warsztatów – mówi Witold Woźny, prezes MPK.