Przedwiosenna edycja kampanii „W Kółko Kręcę” rozpocznie się 3 marca i potrwa do końca miesiąca. Każdy, kto w tym czasie wybierze rower i będzie rejestrować swoje dojazdy w darmowej aplikacji mobilnej, może liczyć na motywujące nagrody.
- Nieprzypadkowo właśnie przed nadejściem wiosny rozpoczynamy promocję jazdy rowerem. Nietrudno zauważyć, że jesienią i zimą ruch rowerowy w naszym mieście maleje - potwierdzają to np. wyniki pomiarów natężenia ruchu rowerowego, które od początku 2024 roku prowadzimy na bieżąco w 12 miejscach we Wrocławiu. Jednocześnie uwagę zwraca, że ruch ten w kilku miejscach osiąga roczne maksimum już w maju, gdy w naszym mieście trwa kampania „Rowerowy Maj”, promująca zrównoważoną mobilność wśród najmłodszych. Jesteśmy ciekawi, czy marcowa kampania skierowana do dorosłych również zostanie zauważona na licznikach - mówi Katarzyna Zierkiewicz, wrocławska oficerka rowerowa.
Rywalizacja odbywa się w bezpłatnej aplikacji mobilnej „W Kółko Kręcę”, dostępnej zarówno na telefonach z systemem Android, jak i iOS. Po zalogowaniu się należy oznaczyć miejsce startu (miejsce zamieszkania) oraz cel codziennych dojazdów (np. praca, szkoła, uczelnia). Rywalizacja odbywa się w kategoriach indywidualnej oraz grupowej - jako grupę wskazujemy naszą firmę/szkołę/uczelnię.
- Oprócz przejechanego dystansu nagradzana będzie przede wszystkim regularność. Dodatkowe punkty można zdobyć za jazdę 5 dni z rzędu (w przypadku przejazdów o minimalnej długości 1,5 km). Zależy nam, by w wyzwaniu wzięło udział jak najwięcej mieszkańców Wrocławia. Zachęcamy do zapraszania znajomych - mówi Ewa Macała z Biura Zrównoważonej Mobilności.
W ubiegłorocznej jesiennej odsłonie udział wzięło ponad 1600 wrocławian, którzy przez dwa miesiące rywalizacji wykonali 122 tys. rowerowych podróży, zaoszczędzając dzięki temu ponad 110 tysięcy kg CO2.
- Już teraz zachęcamy do zgłaszania się firmy chcące rywalizować o tytuł tej najbardziej rowerowej. Dla uczestników przygotowaliśmy nagrody, które będzie można wybrać za odpowiednią liczbę monet zebranych w aplikacji. Uczestnicy będą mogli wybierać spośród 16 rodzajów atrakcji zaproponowanych przez partnerów kampanii - mówi Urszula Jagielnicka z Biura Zrównoważonej Mobilności.
Szczegóły: wkolkokrece.pl.