Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Kończą się prace przy budowie kolejnego odcinka Promenady Krzyckiej pomiędzy ulicami Spiską i Ślężną. Inwestycja kosztuje prawie 3,7 miliona złotych.

Promenada Krzycka - koniec budowy na kolejnym odcinku

Promenada Krzycka, o docelowej długości 7,5 km, biegnie przez zielone tereny wzdłuż linii kolejowej Popowice-Brochów (towarowej obwodnicy Wrocławia) od ul. Grabiszyńskiej do ul. Gazowej. Łączy trasy spacerowe i rowerowe oraz tereny rekreacyjne osiedli: Grabiszyn, Grabiszynek, Gajowice, Borek, Krzyki, Partynice, Ołtaszyn, Wojszyce oraz Gaj. Odcinek, którego budowa jest obecnie na finiszu, to jeden z najbardziej wyczekiwanych przez mieszkańców fragmentów całej trasy. Będzie mierzył blisko 1000 metrów i połączy pętlę tramwajową przy ul. Ślężnej z już wybudowanymi fragmentami Promenady Krzyckiej, sięgającymi wzgórza Tarnogajskiego. Przy trasie ustawione zostały 26 ławki i 42 latarnie.

Promenada od początku budowy trasy w 2019 roku cieszy się ona wciąż rosnącą popularnością. Historia trasy, dziś nazywanej Promenadą Krzycką, sięga drugiej połowy XIX wieku. Prace nad zagospodarowaniem bezpośredniego sąsiedztwa nasypu kolejowego na cele rekreacyjne i spacerowe rozpoczęły się pod koniec XIX wieku. Początkowo trasa pomyślana jako zielony łącznik pomiędzy parkami: Południowym i Grabiszyńskim. Później zyskała nazwę na cześć dyrektora Ogrodów Miejskich, Hugo Richtera.

Zakończenie prac na tym odcinku to nie koniec inwestycji w promenadę. Następny w kolejce czeka odcinek od ulicy Krzyckiej do Racławickiej (980 m). Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu w styczniu tego roku wybrał projektanta.

Źródła: ZDIUM