To kolejna wielka inwestycja realizowana za kadencji prezydenta Jacka Sutryka. Dzięki niej podróż z Wielkiej Wyspy na Tarnogaj, okolice ul. Krakowskiej czy Gaj skróci się znacznie. Żeby dojechać w tej rejon Wrocławia nie trzeba będzie bowiem jechać już przez pl. Grunwaldzki czy pl. Społeczny. Zainteresowani szybciej dotrą także w przeciwnym kierunku w okolice zoo, parku Szczytnickiego, Stadionu Olimpijskiego czy Hali Stulecia. – Mamy prezent pod choinkę dla wrocławian! Mówiliśmy, że w grudniu zapewnimy przejezdność AWW i tak się właśnie dzieje. Oczywiście nie oznacza to, że zakończyła się budowa tej wielkiej inwestycji - prace potrwają do maja, ale nie czekając na koniec budowy udostępniamy trasę kierowcom – cieszy się Jacek Sutryk.
To 3,4 km nowej trasy dla samochodów, przebudowane zostały cztery skrzyżowania z ul. Krakowską, Olszewskiego/Wróblewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza. Na tym ostatnim w najbliższych miesiącach wykonawca będzie prowadził jeszcze szereg prac, ale będzie one już przejezdne we wszystkich relacjach. W ramach tej wielkiej inwestycji powstaje 9,5 kilometra dróg rowerowych, 12 km chodników. Wybudowane są już kompleksowo dwa mosty nad Odrą i Oławą o długości ponad kilometra, a także dwa w sumie ponad 100 metrowe wiadukty, rampa dla pieszych i rowerzystów.
Przy alei pojawi się blisko 1000 drzew i kilkadziesiąt tysięcy krzewów. O zieleń dba tu profesor Uniwersytetu Przyrodniczego Monika Ziemiańska. Jej oczkiem w głowie jest planowana aleja lipowa, która pojawi się na Wielkiej Wyspie. Będą tu rosły trzy gatunki tych drzew: lipa drobnolistna, szerokolistna i srebrzysta.