Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Remonty torowisk i sieci trakcyjnej, modernizacja zajezdni, zwiększenie zatrudnienia czy unowocześnienie taboru. To niektóre z wyzwań stojących przed MPK Wrocław.

- Wykonamy m.in. remonty torowisk w newralgicznych punktach miasta - mówi prezes Witold Woźny (z prawej). Obok wiceprezes Przemysław Nowicki.

Ostatnie lata stały pod znakiem TORYwolucji, w ramach której MPK zrealizowało na terenie miasta blisko 60 inwestycji za ponad 300 mln zł. To jednak nie koniec działań.

– Kontynuujemy poprawianie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. W ramach naszego flagowego programu TORYwolucja, w latach 2019-2023, wykonaliśmy wszystkie pilne remonty, a teraz na bieżąco remontujemy tory i sieć trakcyjną – mówi Witold Woźny, prezes MPK Wrocław. – W roku 2024 wykonamy przede wszystkim remonty torowisk w newralgicznych punktach miasta – dodaje.

Zrealizowane zostaną m.in. takie zadania: wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Szewskiej, wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu pl. Powstańców Wielkopolskich z ul. Trzebnicką oraz przebudowa połączenia z Zajezdnią Ołbin wraz z przebudową sieci trakcyjnej, modernizacja torowiska na ul. Szczytnickiej, ul. Powstańców Śl. (od ul. Piłsudskiego do ul. Swobodnej), modernizacja przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grabiszyńskiej z ul. Zaporoską, budowa rozjazdu na ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin (rozjazd od strony Jedności Narodowej) wraz z siecią trakcyjną czy wymiana sieci trakcyjnej na ul. Powstańców Śląskich od ul. Świdnickiej do Al. Hallera i na ul. Kosmonautów.

MPK wyremontuje także zajezdnie. Na autobusowej przy ul. Obornickiej wykonana zostanie lakiernia, a gruntowny remont przejdzie jedna z hal zajezdni tramwajowej „Gaj”. Ponadto zakończona zostanie modernizacja zajezdni tramwajowej „Borek”.

Do końca roku przyjedzie do Wrocławia 16 nowych tramwajów Moderus Gamma i we flocie MPK będzie ich już łącznie 46, w ramach podpisanej umowy z Modertrans. Flotę przewoźnika zasilą także 24 nowoczesne tramwaje Pesa Twist (pierwsze do końca kwietnia, ostatnia na początku przyszłego roku). Pesy mają zamieniać najstarsze modele w taborze, czyli Konstale 105 (105Na, 105NWr i 105 NWrAs).

Wiadomo, że na mocy wypracowanego porozumienia kierowcy i motorniczy, ale również pracownicy zaplecza dostaną od kwietnia średnio 800 zł podwyżki i jednorazowe świadczenie w wysokości 1500 zł, w trzech równych ratach od lutego. Najmniej zarabiający pracownicy dostali podwyżki już w grudniu.

Spółka prowadzi też wielotorowe działania (targi pracy, kampanie, drzwi otwarte), by pozyskać nowych motorniczych i kierowców.

Źródła: Wrocław