– Z udziałem tramwaju przeprowadziliśmy w środę rano próby obciążeniowe przebudowanej przeprawy. Most wybudowany w ubiegłym wieku musieliśmy wzmocnić. I zrobiliśmy to. Tutaj wielkie ukłony dla ekipy spawaczy, która wykonała tytaniczną pracę przy wzmacnianiu konstrukcji stalowej – opowiada Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
W celu wzmocnienia konstrukcji obiektu wykonano sprężenie przęsła w systemie zewnętrznym oraz wzmocniono konstrukcję stalową poprzez wspawania dodatkowych nakładek z płaskowników zwiększających nośność obiektu.
– Prace spawalnicze prowadzone były w bardzo trudnych warunkach, ponieważ należało je wykonać wewnątrz zamkniętych dźwigarów skrzynkowych, co wymagało wprowadzenia szczególnych zasad BHP. Wykonawca musiał tłoczyć do wnętrza powietrze, a także je odsysać z wnętrza. Spawacze wykonywali prace leżąc.
Łączna długość wykonanych na obiekcie spoin przekroczyła 3 km! Co jednoznacznie pokazuje jak skomplikowaną operacją był proces dostosowania parametrów obiektu do aktualnych norm – zdradza Michał Kulicki, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji, nadzorujących prace na tej wielkiej budowie.
Wszystkie istniejące elementy takie jak podpory, przyczółki skrzydła, konstrukcja nośna zostały oczyszczone, wyremontowane i ponownie zabezpieczone antykorozyjnie. Most został podniesiony, wzmocniony, a następnie opuszczony na wyższą rzędną.
Budowa linii tramwajowej na Popowice to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Powstało ponad 3,5 km nowego torowiska, kilka kilometrów dróg rowerowych, chodników. Wyremontowano ulice: Popowicką, Starogroblową, Długą i Dmowskiego. Przebudowano wiadukt kolejowy. Nasadzono ponad 230 drzew i kilkadziesiąt tysięcy krzewów. Zadanie jest współfinansowane z Unii Europejskiej. Koszt inwestycji to ponad 222 miliony złotych.