Patryk Załęczny przez ostatnie tygodnie w Śląsku Wrocław stał na czele połączonych działów marketingu i sprzedaży oraz komunikacji. W tym czasie nastąpiła poprawa jakości bezpośredniej komunikacji klubu z kibicami, wzmocniona szeregiem akcji promujących wydarzenia sportowe z udziałem drużyn Śląska. Poskutkowało to znaczącym zwiększeniem zainteresowania spotkaniami piłkarskimi klubu oraz rosnącą frekwencją na meczach pierwszego zespołu na poziomie blisko 19 tysięcy widzów. To trzeci wynik w Polsce.
- W Śląsku chcemy tworzyć mosty, a nie stawiać bariery. To klub o bogatej tradycji. Chcemy, by zespół plasował się na wysokich lokatach sportowych, a organizacja była otwarta na kibiców i na dialog z nimi. W taki sposób działamy w ostatnich tygodniach i tak będzie nadal – mówi Patryk Załęczny.
Droga zawodowa nowego prezesa w przeszłości już prowadziła do Śląska. Patryk Załęczny pracował w klubie w latach 2013-16, najpierw w biurze prasowym, następnie w dziale marketingu i sprzedaży. Po odejściu ze Śląska łączył obowiązki pracownika lokalnej rozgłośni radiowej, rzecznika Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu, a także współpracował z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie prowadził zajęcia z zakresu PR-u w sporcie.
Przez kolejne lata współpracował z Departamentem Prezydenta Urzędu Miejskiego Wrocławia i pracował m.in. w biurze prasowym urzędu, Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej czy Aquaparku. Ostatni rok spędził jako dyrektor ds. komunikacji i PR we wrocławskim TBS-ie. Załęczny ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskim (kierunek komunikacja społeczna i dziennikarstwo).