Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Potężny wiadukt w ciągu alei 11 listopada we Wrocławiu przeszedł próby obciążeniowe. Obiekt pozwoli jesienią tego roku przejechać kierowcom i rowerzystom nad torami kolejowymi.

Sześć ciężarówek obciążało przęsła wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. 11 listopada

Wiadukt powstał na dokończeniu obwodnicy Leśnicy w ciągu al. 11 listopada, która łączy al. prezydenta Kaczorowskiego ze skrzyżowaniem ulic Kosmonautów i Fieldorfa.

Ta 2 km trasa jest bardzo ważna na zachodzie Wrocławia. Ułatwi dojazd w kierunku lotniska, jak i wojewódzkiego szpitala specjalistycznego, a w przyszłości największego w Polsce szpitala onkologicznego.

Wiadukt był obciążany przez 6 ciężarówek wypełnionych 32 tonowym balastem. Przeprowadzano na nim próby obciążeniowe statyczne jak i dynamiczne. Podczas tych drugich kierowca jechał ciężarówką z prędkością od 10 do 70 km na godzinę.

Potężny obiekt ma sześć przęseł. Do jego wykonania użyto 4500 metrów sześciennych betonu, 635 ton stali zbrojeniowej, długość całkowita wiaduktu wraz ze skrzydłami to 173 metry, natomiast konstrukcji nośnej to 143 metrów. Obiekt ma ponad 22 metry szerokości i mieści się tu jezdnia, droga dla rowerów i chodnik.

Wrażenie robią kolumny podtrzymujące wiadukt. Przypominają one te znane z zabytków greckich czy rzymskich. Dokończenie obwodnicy Leśnicy jest dofinansowane z Unii Europejskiej. Kosz tego zadania to ponad 181 milionów złotych

Źródła: WI