Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

– Z ogromną satysfakcją mogę powiedzieć, że zrealizowaliśmy daną naszym pasażerom obietnicę. Planując trwającą od zeszłego roku przebudowę części operacyjnej, zapewnialiśmy, że przerwa potrwa tylko 40 dni i że od 5 grudnia ponownie będziemy dla nich szeroko otwartym oknem na świat. Tak się stało – mówi Karol Przywara, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.

Odświeżony terminal Portu Lotniczego Wrocław kryje w sobie nowe możliwości. Wystarczy... wejść i skorzystać.

Przypomnijmy, że w ramach trwającej od września ubiegłego roku przebudowy części operacyjnej lotniska powstają: nowa, mierząca 2,5 km droga kołowania, droga szybkiego zjazdu, płyta postojowa dla 14 samolotów, druga płaszczyzna do odladzania, a także zostaną wyremontowane istniejące drogi kołowania.

– Za nami najbardziej wymagający okres związany z inwestycją. W zaledwie 40 dni wybudowane zostały wszystkie połączenia nowych i istniejących dróg kołowania z drogą startową. Dotyczy to nie tylko nawierzchni asfaltowych i betonowych, ale również podłączeń instalacji teletechnicznych. Na koniec konieczne było uzyskanie wymaganych pozwoleń, w tym certyfikacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego na użytkowanie infrastruktury – podkreśla Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław odpowiedzialny za obszar inwestycji.

Koszt przebudowy części operacyjnej wyniesie 377 mln zł netto. Prace potrwają do końca 2026 roku, jednak ich dalszy przebieg nie będzie już wpływał na realizację zaplanowanych operacji lotniczych.

40-dniową przerwę w obsłudze podróżnych Port wykorzystał również na wprowadzenie zmian wewnątrz terminalu. Pasażerowie wylatujący z Wrocławia mogą teraz korzystać z powiększonej strefy kontroli bezpieczeństwa oraz nowego systemu automatycznych bramek do skanowania kart pokładowych. Obie zmiany przyspieszą przejście przez kontrolę bezpieczeństwa.

Kolejna nowość to całkowicie zmodernizowany system parkingowy. Wymieniono nie tylko szlabany i kasy automatyczne, ale również zaplecze technologiczne obsługujące parking. Poszerzono wyjazdy zarówno z największego parkingu długoterminowego, jak i z parkingu A położonego bliżej terminalu. Nowy system umożliwia także opłacenie postoju bezpośrednio przy szlabanie wyjazdowym, czego wcześniej nie było.

– W ostatnich miesiącach znacząco powiększyliśmy przestrzeń dostępną dla pasażerów. Nowa aranżacja saloniku Executive Lounge, sklepów Baltona, punktów gastronomicznych, a także niemal podwojenie liczby toalet w hali odlotów w istotny sposób podnosi poziom zadowolenia z oferowanych przez nas usług – dodaje Dariusz Kowalczyk, wiceprezes Portu odpowiedzialny za obsługę pasażerską.

Źródła: Port Lotniczy Wrocław