W wakacje ma się zakończyć projektowanie przebudowy tego miejsca. Wiemy już jak ma wyglądać po wielkiej inwestycji jaką planuje miasto. Na Nadodrzu powstanie nowy węzeł przesiadkowy dla pasażerów komunikacji zbiorowej.
– Przede wszystkim znikną istniejące przystanki tramwajowe na tej ulicy. Dzięki zmiany geometrii w układzie drogowym zaprojektowane zostały nowe bezpieczne perony przystankowe, na których będą mogły zatrzymywać się tramwaje i autobusy. Przy peronach, które są odpowiednio wydłużone, będą mogły w danym kierunku zatrzymać się z powodzeniem dwa tramwaje albo tramwaj i autobus – mówi Jacek Sutryk, który podjął decyzję o planowanej przebudowie tego miejsca.
Taka zmiana pozwoli przenieść w to miejsce przystanki z obrębu skrzyżowania, co poprawi przepustowość, zapewni wygodę pasażerom przy ewentualnych przesiadkach i ułatwi przejazd kierowcom. Powstanie mini centrum przesiadkowe będące swoistą bramą na Nadodrze! – Tam gdzie jest to możliwe staramy się wprowadzać zieleń na przystanki. Nie inaczej będzie i na ulicy Drobnera. Zaprojektowaliśmy w sumie na obu peronach 8 drzew, które dadzą cień w słoneczne dni. Uzupełnieniem zielonej infrastruktury będą trejaże z pnączami. W obrębie przebudowanego skrzyżowania planujemy wprowadzić m.in. ogrody deszczowe, a miejsca w których nie możemy ze względu na bezpieczeństwo sadzić drzew, chcemy obsadzić je różami – deklaruje prezydent Jacek Sutryk.
W sumie projekt zakłada posadzenie tu 19 drzew, 1375 szt. krzewów liściastych, 1525 szt. pnączy, 1080 szt. traw ozdobnych, 270 szt. półkrzewów, 270 szt. roślin cebulowych. Istniejących piękny platan kolonolistny usytuowany przy ul. Drobnera zyska znacznie większą powierzchnię biologicznie czynną.
W ramach tego zadania przebudujemy ponad pól kilometra torowiska tramwajowego i 1200 m bieżących sieci trakcyjnej. Na obu ulicach przebudujemy jezdnie, wybudujemy nowe bezpieczne drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe, które połączą się z budowaną obecnie infrastrukturą m.in. na ul. Pomorskiej czy w drugiej części ul. Dubois – mówi Michał Kulicki z Wrocławskich Inwestycji, który jest kierownikiem projektu na tym zadaniu. Powstanie nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na wysokości ulicy Cybulskiego, co poprawi bezpieczeństwo w rejonie mostów Uniwersyteckich. Z racji budowy centrum przesiadkowego przeniesione między ul. Śrutową i Rydygiera zostanie przejście po stronie północnej. Szacowany koszt zadania to ponad 50 milionów złotych.