Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Nowoczesne i fabrycznie nowe autobusy, wśród nich zeroemisyjne oraz możliwość zakupu biletu w kasowniku w pojeździe – m.in. takie nowinki czekają pasażerów komunikacji miejskiej, podróżujących autobusami linii 9xx łączących Wrocław z Czernicą, Długołęką i Wisznią Małą. Wrocław rozpisał właśnie ponowny przetarg.

W nowym przetargu przewoźnicy mogą składać oferty do końca stycznia.

Wydział Transportu UM Wrocławia ponowił przetarg na „świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin Wisznia Mała, Długołęka i Czernica”.

- Sprawna komunikacja zbiorowa w aglomeracji służy nam wszystkim - wrocławianom i mieszkańcom okolicznych gmin. Dlatego z moimi kolegami, włodarzami gmin Wisznia Mała, Długołęka i Czernica wpisaliśmy w warunki przetargu założenia, by każdy z pojazdów był komfortowy dla pasażerów i kierowców oraz nowoczesny na miarę XXI wieku. Poza tym, że wszystkie pojazdy mają być klimatyzowane i niskopodłogowe, zostaną wyposażone również w gniazda USB oraz w defibrylator AED - wymienia prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk. Z uwagi na wcześniejsze doświadczenia aktualnie przetarg obejmuje cztery zadania: na 17 linii podmiejskich 9xx łączących Wrocław z Wisznią Małą, Długołęką i Czernicą (w tym 5 całkowicie nowych tras) oraz 9 linii miejskich – dziś obsługiwanych przez MPK Wrocław oraz jego podwykonawcę. - Podzieliliśmy postępowanie na cztery, a nie jak dotychczas na dwa zadania. Liczymy, że wprowadzone zmiany zachęcą większą liczbę przewoźników do udziału i tym samym zwiększy się szansa na pozytywne rozstrzygnięcie tego postępowania - wyjaśnia Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Wszystkie podstawowe pojazdy będą fabrycznie nowe, klimatyzowane i niskopodłogowe, we wszystkich będzie można podładować komórkę czy laptop oraz skorzystać z ogólnodostępnego WIFI i co szósty z nich będzie zeroemisyjny. Dodatkowo, autobusy będą posiadały szereg udogodnień dla pasażerów o ograniczonej mobilności i z niepełnosprawnościami sensorycznymi oraz tzw. śródziemnomorską klimatyzację. Łącznie w ciągu 6 lat – na taki okres został rozpisany przetarg – wykonają one ponad 38 mln wozokilometrów po

drogach Wrocławia i aglomeracji. Przewoźnicy wyłonieni w postępowaniu przetargowym przeznaczą do obsługi linii łącznie 91 fabrycznie nowych autobusów. Na ich dostarczenie oraz rozpoczęcie świadczenia usług będą mieli 11 miesięcy od dnia podpisania umowy. To oznacza, że jeśli uda się zamknąć wszystkie formalności w najbliższych kilku miesiącach, nowe pojazdy wyjadą na ulice aglomeracji na początku 2025 roku. Przewoźnicy mogą składać oferty do 31 stycznia.

Źródła: Wrocław