Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Do Wrocławia dotarła pierwsza z szesnastu nowych Pes Twist 146N. To początek realizacji drugiego etapu kontraktu z bydgoską firma produkującą tramwaje.

PESA przyjechała nocą, aby nie utrudniać ruchu

Podpisana w 2021 roku umowa obejmowała początkowo zakup 24 tramwajów, z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejne szesnaście pojazdów. Do stolicy Dolnego Śląska właśnie przyjechał pierwszy pojazd z tej dodatkowej puli. Łącznie liczba Pes Twist wzrośnie więc w ostatecznym rozrachunku do 40 sztuk. Co ważne tramwaj przyjechał do Wrocławia wcześniej, niż przewidywał harmonogram. Teraz pojazd przejdzie proces homologacji oraz niezbędne przygotowania techniczne i będzie mógł wozić mieszkańców po torach.

Koszt zakupu 40 tramwajów Pesa Twist to ponad 337 milionów złotych. Pesa Twist 146 N to nowoczesny tramwaj. Pomieści 200 pasażerów, ma 40 miejsc siedzących, niską podłogę i klimatyzację.

Wozy mają trzy skrętne wózki, są ciche, ekonomiczne w eksploatacji i są przystosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych. W Pesa Twist może być 1 wózek inwalidzki plus 2 dziecięce lub 3 wózki dziecięce. Wszystkie ustawienia wózków dostosowane są do wymogów bezpieczeństwa. W przedziale pasażerskim w tramwaju są wygodne wandaloodporne siedzenia, antypoślizgowa wykładzina podłogowa, system dźwiękowej i wizualnej informacji. Na poręczach zainstalowane są ładowarki USB i dodatkowo oświetlono poręcze, aby ułatwić podróż osobom niedowidzącym. W tramwaju jest miejsce dla osoby z psem przewodnikiem. W pierwszym członie tramwaju zastosowana jest też pętla indukcyjna wzmacniająca dźwięk zapowiedzi głosowych dla osób niedosłyszących. Poczucie bezpieczeństwa pasażerów wzmacnia również w pojeździe system monitoringu z systemem rejestracji obejmujący wnętrze części pasażerskiej i otoczenie. Dodatkowa kamera zamontowana jest też w kabinie motorniczego.

Źródła: MPK Wrocław