- Nie możemy się doczekać remontu wnętrza u zbiegu al. Kromera oraz ul. Bydgoskiej i ul. Łąka Mazurska. Po prostu takiego podwórka jeszcze nie realizowaliśmy - wyjaśnia Katarzyna Galewska, rzeczniczka prasowa spółki Wrocławskie Mieszkania, zarządcy terenu.
Projekt przewiduje m.in. strefę sportową, polanę rekreacyjną, plac zabaw, a nawet wieszaki na pranie. Zakłada też wykorzystanie naturalnych spadków terenu na stworzenie siedmiu ogrodów deszczowych z roślinami hydrofitowymi - jako zagospodarowanie wód opadowych - oraz postawienie, na prośbę mieszkańców, altan tematycznych.
- Projektantka zaplanowała trzy altany: herbarium, winarium oraz rosarium porośnięte odpowiednio ziołami, winoroślą i różami - mówi Katarzyna Galewska. Warto wiedzieć, że ten unikatowy projekt stworzyła wrocławska architekt, wykładowczyni na Uniwersytecie Przyrodniczym, dr inż. arch. Magdalena Zienowicz.
Jeśli do tego dodamy zachowanie aktualnego charakteru wnętrza i pozostawienie m.in. sznurków na pranie, to otrzymamy bardzo unikatową przestrzeń na miarę oczekiwań mieszkańców. A to wszystko w pobliżu bardzo uczęszczanej al. Kromera.
Projekt powstał w ścisłej konsultacji z mieszkańcami. Ma być przytulnie i zielono. Mimo bliskiego sąsiedztwa mocno uczęszczanej drogi wzdłuż al. Kromera ma się wrażenie przebywania na dużej działce, mimo że jesteśmy w środku miasta.
Obecnie na powierzchni ponad 1 ha znajduje się dużo zieleni oraz przedogródki. Zostaną one zachowane, a zieleń uporządkowana i uzupełniona dodatkowymi nasadzeniami. Pojawią się m.in. byliny, roślinność w ogrodach deszczowych, pnącza, rośliny rabatowe, okrywowe, kwiaty cebulowe i zioła.
Ponad połowa powierzchni to tereny zielone. Oprócz tego pojawią się 33 miejsca postojowe, w tym trzy miejsca dla niepełnosprawnych. Będą śmietniki podziemne w trzech skupiskach oraz miejsca tymczasowej zbiórki odpadów
wielkogabarytowych, dwa place zabaw dla dzieci i boisko wielofunkcyjne z piłkochwytami.
Teren zostanie dostosowany do poruszania się osób niepełnosprawnych i matek z wózkami dziecięcymi. Zaprojektowano wreszcie ścieżki sensoryczne o różnych fakturach, zapewniających zróżnicowane doznania zmysłowe.
Szacowany koszt inwestycji - 5 mln zł. Koniec prac – 2025 rok.