Treści dostępne w serwisie zostały stworzone w komercyjnej współpracy z miastami

Jedna z najstarszych wrocławskich przepraw odzyskała młodość. Most Marszowicki za chwilę będzie miał nową jezdnię. W sobotę 26 sierpnia wracają na niego autobusy linii 123 i 923 i skończą się utrudnienia dla kierowców w tym miejscu.

Most Marszowicki z nowa izolacją

Wcześniej jednak kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu. – Wchodzimy w kluczowy moment prac wakacyjnego remontu nawierzchni na moście. Na sobotni ranek 19 sierpnia zaplanowaliśmy ułożenie nowej nawierzchni na całej szerokości jezdni. Ze względu na wymiary przeprawy i parametry sprzętu do układania masy bitumicznej prace trzeba wykonać jednocześnie na całej szerokości jezdni. To oznacza konieczność całkowitego zamknięcia mostu dla ruchu kołowego. Zamknięcie jest zaplanowane w godzinach 8:00-11:00 – mówi Ewa Mazur ze ZDIUM.

Objazdy będą poprowadzone ulicami: ul. Marszowicką, Średzką, Jeleniogórską, Stabłowicką, ul. Stabłowicką, Jeleniogórską, Średzką, Marszowicką. Na skrzyżowaniach Stabłowicka/Główna oraz Marszowicka/Wilkszyńska/Główna ruchem będą kierować uprawnieni pracownicy budowy. Ruch pieszy i rowerowy będzie utrzymany.

Wszystkie prace związane z tą inwestycją zakończą się pod koniec przyszłego tygodnia. Podczas prac, które nadzorował Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, wymieniona została izolacja na przeprawie nad rzeką Bystrzycą, wzmocniono konstrukcję jezdni, ułożono nowe warstwy masy bitumicznej. To pozwoli kierowcom na komfortową jazdę.

Inwestycja na zabytkowym moście z 1900 roku kosztowała blisko pół miliona złotych.

To nie koniec planowanych prac w tej okolicy. Wrocławskie Inwestycje prowadzą postępowanie przetargowe w sprawie przebudowy 2 km ulicy Wilkszyńskiej. To będzie zadanie, którego koszt wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych.

Źródła: ZDIUM