Prawy skrajny pas zostanie wyłączony z ruchu, zgodnie z zaleceniami zawartymi w bieżącej ekspertyzie dotyczącej stanu technicznego obiektu. Ograniczenie będzie obowiązywać aż do rozpoczęcia remontu kapitalnego estakady. Przyczyną ograniczenia ruchu kołowego jest wyeksploatowanie elementów dźwigara między 8 a 9 filarem estakady.
Obydwie estakady biegnące nad torami kolejowymi są wytypowane do remontu kapitalnego, uprzednie ekspertyzy wskazywały postępujące zużycie elementów konstrukcji, typowe dla obiektów powstałych w latach 80. XX wieku.
– Pod koniec 2021r. zawarliśmy umowę na opracowanie kompleksowej dokumentacji i prace projektowe są na ukończeniu. Zadanie ma polegać nie tylko na kompleksowej renowacji obydwu obiektów, ale również budowy na nich dodatkowej infrastruktury pieszo-rowerowej, ze ślimakami zjazdowymi oraz doprowadzeniem trasy wraz z oświetleniem aż do ul. Wilanowskiej – mówi Tomasz Jankowski z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Zakres prac remontowych przewiduje odnowienie wszystkich 15 przęseł, podpór, przyczółków, izolacji, odwodnienia, dylatacji, balustrad i barier energochłonnych. Inwestycja zostanie zrealizowana w dwóch odrębnych etapach - aby zminimalizować ograniczenia w ruchu osobno dla estakady zachodniej w stronę Wrocławia oraz wschodniej - w kierunku Warszawy.